חשיבות היפותרמיה קלה בטיפול בדום לב (Emerg Med J)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בניגוד לתועלת של היפותרמיה תרפויטית בחולים עם דום לב על-רקע פרפור חדרים, אין הוכחות לתועלת דומה של גישת טיפול זו בחולים עם דום לב שאינו מתאים למתן מכת חשמל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הוכיחו את התועלת של היפותרמיה תרפויטית בחולים לאחר דום לב עקב פרפור חדרים. עם זאת, התועלת של גישת טיפול זו בחולים עם דום לב ללא פרפור חדרים, לא נבחנה היטב.

המחקר הפרוספקטיבי הנוכחי נערך בבית חולים אוניברסיטאי, עם ביקורות היסטוריות. בין השנים 2002 ו-2010 אושפזו ליחידת טיפול נמרץ 387 חולים לאחר דום לב (186 ביקורות, 201 בקבוצת טיפול בהיפותרמיה). מבין אלו, 175 מהחולים אובחנו עם מקצב לב ראשוני שאינו מתאים למכת חשמל (אסיסטולה, PEA) (88 חולים בקבוצת הביקורת ו-87 חולים בקבוצת ההתערבות). החוקרים בחנו את התוצאות הנוירולוגיות בעת השחרור מיחידת טיפול נמרץ, בהתאם למדד CPC (Cerebral Performance Category). החוקרים השלימו מעקב בן 90 ימים אחר כל המשתתפים במחקר.

מהתוצאות עולה כי היפותרמיה תרפויטית לא הביאה לשיפור משמעותי בתוצאות הנוירולוגיות בחולים לאחר החייאה עקב דום לב שאינו על-רקע פרפור חדרים (CPC של 1-2 27.59% בקבוצת ההתערבות לעומת 18.2% בקבוצת הביקורת, p=0.175). ניתוחים סטטיסטיים לא הדגימו תועלת משמעותית להיפותרמיה לאחר 90 ימים.

לסיכום, מתוצאות הטיפול בחולים שלקחו חלק במחקר עולה כי אין תועלת נוירולוגית משמעותית להיפותרמיה תרפויטית לאחר דום לב שאינו מתאים למכת חשמל. החוקרים קוראים לבחון את התועלת של היפותרמיה תרפויטית במחקרים גדולים יותר.

Emerg Med J. 2012;29(2):100-103

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה