החשיבות של זיהומי Chlamydia trachomatis בהפלות (Emerging Infectious Diseases)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Emerging Infectious Diseases מדווחים חוקרים על מחקר חדש בו ביקשו לקבוע את החשיבות של זיהומי Chlamydia trachomatis בהפלות. מהממצאים עולה כי קיים קשר בין הפלות ובין עדות מולקולארית או סרולוגית לנוכחות הזיהום החיידקי, ומכאן עולה חשיבות הפתוגן בהפלות.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים באופן פרוספקטיבי דגימות סרום, דגימות ממשטחי צוואר רחם ונרתיק ודגימות שליה מ-386 נשים עם ובלי הפלות.

שכיחות נוגדנים מסוג IgG (Immunoglobulin G) כנגד Chlamydia trachomatis הייתה גבוהה יותר בקבוצת הנשים לאחר הפלות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (15.2% לעומת 7.3%, p=0.018). הקשר בין תוצאות חיוביות בבדיקות סרולוגיות ל- Chlamydia trachomatis ובין הפלות נותר משמעותי לאחר תקנון לגיל, מוצא, השכלה ומספר בני זוג (יחס סיכויים של 2.3).

מטען גנטי של Chlamydia trachomatis היה נפוץ יותר בתוצרי הפריה או שליה מנשים לאחר הפלות (4%), בהשוואה לביקורות (0.7%, p=0.026).

בדיקות אימונו-היסטוכימיות אישרו נוכחות Chlamydia trachomatis בשלייה ב-5 מבין 7 נשים עם תוצאות חיוביות בבדיקת PCR, בעוד שבדיקות אימונו-היסטוכימיות היו שליליות בדגימות שליה מכל שמונת הביקורות שנבדקו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הקשר בין הפלות ועדות מולקולארית/סרולוגית לזיהום בחיידק Chlamydia trachomatis תומך בחשיבות זיהום זה בהפלות.

Emerging Infectious Diseases. 2011;17(9):1630-1635

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה