טכניקה חדשה להשתלת קרנית מפחיתה שיעורי דחיית שתל (Ophthalmology)

מסדרת מקרים חדשה שפורסמה בכתב העת Ophthalmology עולה כי השתלת קרנית באמצעות שכבת האפיתל  בלבד מביאה לירידה חדה בסיכון לדחיית שתל.

מהממצאים עולה כי ייתכן להשתמש בטיפות עיניים עם מינונים נמוכים יותר של סטרואידים לאחר הניתוח, דבר העשוי להביא להפחתת תופעות הלוואי העשויות לפגוע בראיה, דוגמת עליה בלחץ תוך-עיני.

הטכניקה קרויה DMEK (Descemet’s Membrane Endothelial Keratoplasty) והינה התקדמות של טכניקת DSEK (Descemet’s Stripping Endothelial Keratoplasty), הכוללת השתלה של שכבת האנדותל עם מעט סטרומה, דרך חתך קטן.

DSEK מצידה הינה שיפור של PK (Penetrating Keratoplasty), בה מבוצעת השתלה של כל עובי הקרנית, כולל אפיתל, סטרומה ואנדותל.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הסיכון לאירועי דחיית שתל עם שלוש טכניקות השתלה, תוך השוואת שלוש טכניקות השתלה, עם 141 עיניים להשתלה בגישת DMEK, 598 עיניים עם DSEK ו-30 עיניים עם PK.

כל המשתתפים טופלו באותו מרכז, עם אותו פרוטוקול טיפול נוגד-דחייה. 90% מההשתלות בוצעות בשל Fuch’s Dystrophy. חציון המעקב לאחר DMEK היה 13 חודשים.

שיעור אירועי דחיית שתל עמדו על 0.7% עם DMEK, 9% עם DSEK ו-17% עם PK. מניתוח סטטיסטי עולה כי הסבירות לדחיית שתל לאחר שנה ושנתיים, בהתאמה, עמדה על 1% ו-1% בקבוצת DMEK, 8% ו-12% בקבוצת DSEK ו-14% ו-18% בקבוצת PK.

בסה”כ, הסיכון לאירוע דחייה היה נמוך פי 20 לאחר DMEK, בהשוואה לסיכון לאחר PK, ונמוך פי 15 לאחר DMEK בהשוואה לסיכון לאחר DSEK.

Ophthalmology 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה