התפשטות זני שפעת עמידים לטיפול בטמיפלו באוסטרליה (N Engl J Med.)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על התפשטות וריאציה של נגיף השפעת הפנדמית משנת 2009 (H1N1), העמידים לטיפול בטמיפלו (Oseltamivir) ברחבי אוסטרליה, לפחות באזור New South Wales.

הדו”ח מצטרף למאמר שפורסם לאחרונה מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) לפיו חלה עליה בזני שפעת עמידים לטיפול בטמיפלו בארצות הברית. במידה ועמידות זו תתפשט, רופאים יאבדו תרופה אנטי-ויראלית מוכחת לטיפול בזיהומי שפעת חמורים.

שני המחקרים להערכת עמידות תרופות אנטי-ויראליות מתפרסמים בעקבות דו”ח מטעם ה-CDC שתיאר דרך נוספת למוטאציה של נגיפי שפעת.

במחקר האוסטרלי, 29 מבין 182 חולים (16%) שנדבקו בנגיף השפעת הפנדמית בין מאי 2011 ועד אוגוסט 2011 נדבקו בנגיף שהיה עמיד לטיפול בטמיפלו. מבין 29 החולים עם זנים עמידים לטמיפלו, רק אחד קיבל טיפול אנטי-ויראלי לפני איסוף דגימת הנגיף.

לפי דיווחים מוקדמים, נגיפים עמידים לטמיפלו זוהו בפחות מ-1% מהחולים עם פנדמיה A (H1n1). ביתר 19 החולים לא היה קשר אפידמיולוגי ברור. מרבית 29 החולים חיו בטווח של 31 מיילים מהעיר ניוקאסל.

החוקרים מדווחים על דמיון רב בזני הנגיף ב-29 החולים הללו, רמז להתפשטות של וריאנט יחיד. למרות שהנגיף היה עמיד לטמיפלו, הוא עדיין היה רגיש לטיפול ב-Zanamivir (רלנזה).

המחקר האוסטרלי נערך במהלך עונת השפעת במדינה, בהתאם לחורף בהמיספרה הדרומית. כעת חצי הכדור הצפוני נכנס לעונת החורף, ועל הרשויות לבחון במהירות זני נגיפים פנדמיים, במטרה לקבוע אם ישנה התפשטות של זנים עמידים לטמיפלו.

N Engl J Med. 2011;365:2541-2542

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה