סוכנות ה-FDA מחויבת לפסוק בנוגע לשימוש ב-BPA לאריזות מזון ומשקאות

כחלק מהסכם הפשרה בתביעה שהובאה בפני ה-FDA (Food and Drug Administration), הסוכנות הסכימה לפסוק בנוגע לשאלה אם יש לאסור את השימוש בחומר הכימי השנוי במחלוקת, BPA (Bisphenol A) , לאריזות מזון ומשקאות.

התביעה הוצגה בשנת 2008 ודרשה לאסור את השימוש ב-BPA בהקשר זה, כאשר הסוכנות לא השיבה במסגרת הזמן הקבועה בחוקר עד 180 ימים התובעים פנו לבית המשפט. ההסכם החדש דרש מה-FDA למסור החלטה בנוגע לשימוש ב-BPA עד תום מרץ 2012.

בספרות הרפואית פורסמו מאות מחקרים בנוגע לנזקים האפשריים של השימוש ב-BPA בדרכים שונות ובמערכות גוף שונות, כולל מערכת הרבייה, עם העלאת הסיכון למחלות ממאירות. לא הוכח כי מדובר בחומר בטוח.

בשל המחלוקת השוררת סביב השימוש ב-BPA, יצרני בקבוקי תינוקות רבים וחלק מיצרני בקבוקי המים הפסיקו כבר את השימוש ב-BPA במוצריהם.

עם זאת, מדובר בחומר הנפוץ מאוד בחומרים רבים הוא מצוי בחומרים פלסטיים שונים, דוגמת בקבוקי מים, קופסאות שימורים ובקבוקי מיץ, אריזות מזון ואף קבלות של קופות. מחקרים בבעלי חיים וכן מחקרים אפידמיולוגים בבני אדם קשר בין BPA ובין סיכון מוגבר לנגעים טרום-ממאירים בבלוטות השד והערמונית ולמחלות שונות, דוגמת מחלות לב, מחלות כבד, סוכרת והפרעות התנהגות בילדים.

עם זאת, הקשר בין BPA ובין מצבים רפואיים בבני אדם עדיין שנוי במחלוקת, ובדו”ח משנת 2008 מטעם ה-US National Toxicology Program הובע חשש מפני ההשפעות הרפואיות האפשריות של החומר על עוברים, יילודים וילדים בלבד. הדו”ח קבע גם כי מאחר ומרבית האנשים נחשפים לרמות נמוכות, מדובר בחשש זניח.

מה-FDA נמסר כי ישנה חוסר-ודאות ניכרת בכל הנוגע לפרשנות של מחקרים אלו וההשלכות האפשריות על בריאות האדם. בימים אלו נערכים מחקרים חדשים בבני אדם ובבעלי חיים, העשויים לתת מענה לחלק מהשאלות הנוגעות לשימוש בחומר הנ”ל.

במידה ויוחלט על איסור השימוש ב-BPA במוצרים שונים דוגמת אריזות מזון, אזי יהיה למצוא תחליף הולם, ואף אחד מהתחליפים האפשריים לא נבחן באופן מעמיק כמו BPA.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה