כחמישית מהחולים במחלות לב אינם נוטלים טיפול תרופתי בסטטינים (Circulation)

למעלה מאחד מכל חמישה חולים עם מחלות לב, אינו נוטל טיפול בסטטינים, למרות ההמלצות הברורות בקווים המנחים לטיפול. ממצאים אלו מבוססים על מחקר חדש, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Circulation.

מבין קרוב ל-39,000 חולים עם התקף לב או ניתוח לבבי, כ-8,600 לא קיבלו מרשם לטיפול בסטטינים. למרות שעדיין ישנה מחלוקת משמעותית באשר לשאלה אם סטטינים מונעים אירוע קרדיווסקולארי ראשון, מחקרים מוכיחים בבירור את התועלת בחולים לאחר התקף לב או שבץ מוחי.

כ-5% מהחולים קיבלו טיפול תרופתי להורדת רמות כולסטרול בדם, שאינו ממשפחת הסטטינים, ו-17% לא קיבלו טיפול תרופתי. למרות שהסיבות להעדר הטיפול אינן-ברורות, לא זוהו התוויות-נגד לטיפול בקרב המשתתפים במחקר.

מהמחקר עולה כי במחצית מהחולים הלא-מטופלים ערכי LDL היו נמוכים. ממצא זה תומך בהנחה כי חלק מהרופאים אינם סבורים כי חולים עם רמות LDL נמוכות זקוקים לטיפול בתרופות כנגד שומנים בדם. עם זאת, גם בחולים עם ערכי LDL נמוכים, תתכן תועלת לטיפול בסטטינים, להם חשיבות מעבר להורדת רמות כולסטרול, שכן מפחיתים את גודל הנגע הטרשתי והתהליך הטרשתי בעורקים.

ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם מחקר קודם שמצא כי אחד מכל שישה חולים לאחר שבץ מוחי, משתחרר מבית החולים ללא מרשם לטיפול בסטטינים.

Circulation 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה