חומצת שומן אומגה-שלוש מגנות מפני הפרעות קצב ואוטם לבבי פטאלי (Diabetes Care)

בחולי סוכרת לאחר התקף לב, הקפדה על המינון היומי המומלץ של חומצות שומן אומגה שלוש עשוי לספק הגנה מפני הפרעות קצב חדריות בעתיד והתקפי לב קטלניים, כך מפרסמים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes Care.

החוקרים סקרו את הרשומות אודות 1014 חולי סוכרת, בגילאי 60-80 שנים, עם התקף לב במהלך עשר השנים הקודמות. המשתתפים חולקו באקראי לאחת מארבע קבוצות: חולים שקיבלו מרגרינה המכילה EPA (Eicosapentaenoic Acid) ו-DHA (Docosahexaenoic Acid) במינון של 400 מ”ג ליום, חולים שטופלו במרגרינה שהכילה ALA (Alpha-Linolenic Acid) במינון 2 גרם ליום, חולים שקיבלו מרגרינה עם שלוש חומצת השומן וחולים שקיבלו מרגרינה עם פלסבו.

במהלך 40 חודשי מעקב, בקבוצת המטופלים בשילוב שלוש חומצת השומן נרשמה היארעות נמוכה ב-84% של הפרעות קצב חדריות, בהשוואה למטופלי פלסבו. בקבוצה זו נרשמה ירידה של 72% בהיארעות שילוב של הפרעות קצב ואוטם לבבי פטאלי.

המחקר הינו ניתוח משני של מחקר Alpha Omega Trial, מחקר רב-מרכזי שכלל 32 בתי חולים בהולנד. דיווחים קודמים מאותו מחקר לא הצביעו על קשר מגן בין אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים ובין צריכת חומצות שומן אומגה-שלוש בחולים בסיכון גבוה.

החוקרים מדגישים כי היתרון של המחקר נובע מכך שהתמקד בתוצא של תמותה עקב מחלות לב בקבוצת חולים בסיכון גבוה. המגבלה הינה שלא מדובר במחקר המקורי, אלא בניתוח תת-קבוצה של חולים. הממצאים תומכים בגישה לפיה לחומצות שומן אומגה שלוש תועלת בחולים בסיכון גבוה לתמותה עקב מחלות לב, אך החוקרים מעוניינים במחקרים נוספים בנושא.

במינונים נמוכים, דוגמת אלו ששימשו במחקר הנוכחי, היתרונות העיקריים של חומצות שומן אומגה-שלוש כוללים שיפור התפקוד המוחי בתינוקות לאימהות שצרכו את חומצות השומן והפחתת הסיכון לתמותה עקב מחלות לב.

Diabetes Care. 2011;34:2515-2520

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה