ל-Liraglutide (ויקטוזה) יתרון בהשגת יעד משולב של איזון גליקמי, אי עלייה במשקל והעדר היפוגליקמיות בחולי סוכרת מסוג 2 (מתוך Diabetes, Obesity and Metabolism)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ל-Liraglutide (ויקטוזה) עדיפות על טיפולים אחרים כנגד סוכרת מסוג 2, כאשר היעד העיקרי היה תוצא משולב הכולל איזון של רמות הסוכר בדם (כפי שנקבע לפי ערכי HbA1c מתחת ל-7%), העדר עליה במשקל הגוף והעדר אירועי היפוגליקמיה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול יעיל בסוכרת מסוג 2 דורש גישה מולטי-פקטוריאלית, שאינה מבוססת רק על איזון רמות הסוכר בדם. ההנחיות הקליניות תומכות ביעדי HbA1c , לחץ דם ורמות שומנים בדם, וכן שמות דגש על הפחתת משקל הגוף והימנעות מאירועי היפוגליקמיה.

בתכנית בשלב 3 להערכת Liraglutide , הודגם שיפור משמעותי בערכי HbA1c ובמשקל הגוף, עם סיכון נמוך לאירועי היפוגליקמיה, בהשוואה לטיפולים אחרים כנגד סוכרת. בהקשר זה, ערכו החוקרים מטה-אנליזה להערכת שיעור החולים עם תוצא משולב של איזון סוכרת (ערכי HbA1c מתחת ל-7%), ללא עליה במשקל הגוף או אירועי היפוגליקמיה.

הסקירה כללה שבעה מחקרים, עם סך כולל של 4,625 חולים, להערכת Liraglutide אל מול טיפולים נפוצים אחרים כנגד סוכרת מסוג 2: Glimepiride (אמריל), Rosiglitazone (אבנדיה), Glargine (לנטוס), Exenatide (ביאטה), Sitagliptin (ג’נוביה) או פלסבו, תוך תקנון לערכי HbA1c ומשקל הגוף הבסיסי, להערכת תוצא משולב שכלל ערכי HbA1c מתחת ל-7%, העדר עליה במשקל הגוף והעדר אירועי היפוגליקמיה.

שיעורי התוצא המשולב (היינו השגת איזון גליקמי ללא עליה במשקל וללא היפוגליקמיות) לאחר 26 שבועות, עמדו על 40% בקבוצת המטופלים ב- Liraglutide   במינון 1.8 מ”ג, 32% בקרב מטופלים ב- Liraglutide   במינון 1.2 מ”ג ו-6-25% במטופלים בתרופות אחרות כנגד סוכרת (6% עם Rosiglitazone , 8% עם Glimepride , 15% עם Glargine , 25% עם Exenatide , 11% עם Sitagliptin ו-8% עם פלסבו). יחסי הסיכויים היו לטובת הטיפול ב-Liraglutide  במינון 1.8 מ”ג, בסדר גודל של פי 2.5-10.5 בהשוואה לטיפולים האחרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי ל- Liraglutide    עדיפות ברורה על פני טיפולים נפוצים אחרים כנגד סוכרת מסוג 2, כפי שנקבע לפי תוצא משולב שכלל ערכי HbA1c מתחת ל-7%, העדר אירועי היפוגליקמיה והעדר עליה במשקל הגוף. עם זאת, יש לערוך מחקרים נוספים במטרה להעריך את ההשפעה הקלינית בטווח הארוך.

Diabetes, Obesity and Metabolism 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה