מקומם של שתלי עצם בטיפול באיחוי לא-תקין של עצם הרדיוס הדיסטאלית (Journal of Hand Surgery)

ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of Hand Surgery עולה כי אין תועלת להצבת שתלי עצם לאחר ניתוחי חיתוך עצם (אוסטיאוטומיה) לתיקון הפרעות באיחוי שברים של עצם הרדיוס הדיסטאלית אין השפעה על התוצאה הסופית.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים השוואה בין שני מדגמים חולים בהם בוצעו ניתוחי אוסטיאוטומיה מתקנת והצבת פלטה וולארית עקב שברים עם איחוי לא-תקין של עצם הרדיוס הדיסטאלית, במטרה לקבוע אם הזמן עד לאיחוי ותוצאות האיחוי היו שונים עם הצבת שתל עצם.

במדגם הראשון שכלל 14 חולים לא בוצעה השתלת עצם; בקבוצה השנייה, שכללה 14 משתתפים, בוצעו שתלי עצם לאחר פלטה וולארית. ההתוויות לניתוח, טכניקות הניתוח והשיקום לאחר הניתוח היו זהים בשתי הקבוצות. מגע קורטיקאלי וולארי נשמר באמצעות פלטת נעילה וולארית בכל המטופלים.

מדדים רדיוגרפיים להערכת תיקון העיוות, הזמן עד לאיחוי, טווח התנועה באמה ובשורש כף היד, כוח האחיזה, הערכת המטופל את שורש כף היד ושאלוני Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand שימשו להערכת התוצאות לפני ואחרי הניתוח. זמן המעקב הממוצע היה 36 שבועות. המחקר לא כלל חולים עם סוכרת, מעשנים, חולים עם מדד מסת גוף של מעל 35 וחולים שנזקקו להארכה לצורך תיקון העיוות.

מהתוצאות עולה כי ניתוחי אוסטיאוטומיה בשתי הקבוצות נרפאו ללא אובדן התיקון הניתוחי. התוצא העיקרי והזמן עד לאיחוי לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות. בשתי הקבוצות נרשם שיפור בשאלוני Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand Score.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כאשר נשמר המגע הקורטיקלי הוולארי באמצעות פלטת נעילה וולארית, להצבת שתלי עצם לאחר ניתוחי חיתוך עצם לתיקון הפרעות באיחוי שברים של עצם הרדיוס הדיסטאלית אין השפעה על התוצאה הסופית.

Journal of Hand Surgery; Vol 36, 11: 1804-1809

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה