תומכני Everolimus הטובים ביותר לטיפול בחולים עם תסמונת כלילית חדה ומחלה כלילית יציבה (J Am Coll Cardiol Intv)

מנתונים שנאספו מארבעה מחקרים עולה כי תומכן מצופה- Everolimus (Everolimus-Eluting Stent) הינו בטוח ויעיל יותר מתומכן מצופה-Paclitaxel בטיפול בחולים עם תסמונת כלילית חדה וכן באלו עם מחלה כלילית יציבה.

לאחר שנתיים, בחולים בהם הושתל תומכן מצופה Everolimus נרשמה ירידה משמעותית בשיעורי התמותה או אוטם לבבי, תרומבוזיס של התומכן ו-ID-TLR (Ischemia-Driven Target Lesion Revascularizaton) בהשוואה לחולים לאחר השתלת תומכן מצופה Paclitaxel, וממצאים אלו היו בלתי-תלויים בשאלה אם היה מדובר בתסמונת קלינית חדה או יציבה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות למעלה מ-6,500 משתתפים בארבעה מחקרים אקראיים: 2,381 חולים עם תסמונת כלילית חדה ו-4,404 חולים עם מחלה כלילית יציבה.

בחולים עם תסמונת כלילית חדה, שיעורי תמותה או אוטם לבבי לאחר שנתיים עמדו על 6.6% עם השתלת תומכן מצופה Everolimus ו-9.3% לאחר השתלת תומכן מצופה Paclitaxel (p=0.02). בחולים עם מחלה יציבה, שיעורי יעד הסיום המשולב עמדו על 4.5% עם תומכן מצופה Everolimus ו-7.1% עם תומכן מצופה Paclitaxel (p=0.0002).

בדומה, בחולים עם תסמונת כלילית חדה, שיעורי תרומבוזיס של התומכן לאחר שנתיים עמדו על 0.7% עם תומכן מצופה Everolimus, לעומת 2.9% עם תומכן מצופה Paclitaxel. בחולים עם מחלה כלילית יציבה השיעורים המקבילים עמדו על 0.7% ו-1.8%. שיעורי ID-TLR עמדו על 4.7% לעומת 6.2% בחולים עם תסמונת כלילית חדה ועל 3.9% לעומת 6.9% בחולים עם מחלה כלילית יציבה.

החוקרים קובעים כי זהו המחקר הגדול ביותר ברמת-המטופלים, בו נערכה השוואה בין שני תומכנים מצופי-תרופה. להערכתם, הטיפול בתומכנים מצופי Everolimus בטוח ויעיל יותר מטיפול בתומכנים מצופי Paclitaxel, הן בחולים עם מחלה כלילית יציבה והן באלו עם תסמונת כלילית חדה. כמו כן, שיעורי התרומבוזיס של התומכן היו נמוכים יותר עם תומכן מצופה Everolimus.

J Am Coll Cardiol Intv 2011;4:1104-1118

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה