הערכת שכיחות ההיענות להנחיות לשיכוך כאבים רב-אופני לפני ניתוחים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Anesthesiologists)

בניגוד להמלצות בנושא, משטרי הטיפול לשיכוך כאבים לפני ניתוח הם מולטי-מודאליים בפחות מ-25% מהמקרים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי מטעם ה-American Society of Anesthesiologists.

ה-ASA ואיגודים רפואיים אחרים פרסמו המלצות התומכות במשטר שיכוך כאבים רב-אופני (כלומר, משטר טיפול המשלב מגוון תרופות נגד-כאב עם אמצעים אחרים לשיפור בקרת כאב). ממחקרים עולה כי שיכוך כאבים מולטי-מודאלי לפני ניתוחים עשוי להפחית את חומרת הכאב לאחר הניתוח.

ההמלצה הינה מתן מסביב לשעון של תרופות ממשפחת NSAID (Nonsteroidal Antiinflammatory Drugs), אצטאמינופן ומעכביCOX-2 לטיפול בכאב ניתוחי ולחסוך את הצורך באופיואידים.

במטרה להעריך את היקף ההקפדה על גישת טיפול רב-אופני לשיכוך כאבים לפני ניתוח, החוקרים התבססו על שאלון שכלל 15 שאלות, שנשלח למנויים לכתב עת ארצי. הנשאלים התבקשו להשיב על סדרת שאלות בנוגע לשימוש במשטר טיפול רב-אופני לשיכוך כאבים לפני ואחרי ניתוח.

83 נשאלים השיבו לשאלונים, בהם 41 מרדימים, 20 אחיות הרדמה מוסמכות, 12 מנהלים, 6 אחיות מורשות ורופא אחד שאינו מרדים.

אופיואידים היו הטיפול התרופתי הנפוץ ביותר להקלה על כאב, למרות תופעות הלוואי האפשריות. תרופות לא-אופיואידיות, דוגמת אצטאמינופן ו-NSAID, עדיין אינם מצויים בשימוש מספק, למרות שכרוכים בפחות תופעות לוואי מאופיואידים.

מרבית המשיבים (47.6%) הקפידו על גישת טיפול מולטי-מודאלית בפחות מ-25% מהמקרים. התכשירים הנפוצים בשימוש היו NSAID, Pregabalin או Gabapentin, ואצטאמינופן.

מרבית המשיבים (45.1%) בחרו בשני תכשירים לא-אופיואידים, בעיקר תרופות שאינן-נרקוטיות, למרות עדויות לפיהן שילוב של שלושה תכשירים ומעלה עשוי לשפר משמעותית את בקרת הכאב לאחר-ניתוח. רק 12.2% השתמשו בלמעלה משתי תרופות באותה עת.

החריג היחיד היה ניתוח אורתופדי 87.7% מהמשיבים דיווחו על הקפדה על משטר טיפול רב-אופני, אך רק 42.5% דיווחו על קיום פרוטוקול למתן טיפול זה.

מרבית המשיבים סבורים כי ההחלטה למתן משטר טיפול מולטי-מודאלי צריכה להיקבע ע”י המרדים ואחות הרדמה מוסמכת.

American Society of Anesthesiologists (ASA) 2011 Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה