הטיפול בהתקפי בכי וצחוק באמצעות התרופה נודקסטה נמצאת בהליכי רישום בישראל לאחר שאושרה ע”י ה-FDA (הודעת חברת מדיסון)

ע”פ הודעה של חברת מדיסון, נמצא כעת מענה תרופתי לחולים הסובלים מצחוק ובכי פתולוגים, תסמונת בה מוצאים עצמם חולים במצבים קשים ומורכבים מתפרצים בצחוק או בכי ללא סיבה. התרופה נודקסטה , היא הראשונה והיחידה עד כה המאושרת היום לשימוש בחולי טרשת נפוצה וניוון שרירים הסובלים מתסמונת זו,  קיבלה את אישור ה FDA לפני מספר חודשים , נמצאת בשימוש בארה”ב ומצויה כעת בהליכי רישום בישראל  , המדינה הראשונה מחוץ לארה”ב בה יוענק טיפול בתרופה ע”פ לשון ההודעה.   

לפי הודעת החברה, כמה חולי טרשת נפוצה ישראלים כבר צברו ניסיון תרופתי מוצלח מאוד עם התרופה . לפני מספר שנים השתתפו מספר חולים בניסוי קליני שנערך עם התרופה בישראל אשר בדק את היעילות והבטיחות של התרופה בחולי טרשת נפוצה הסובלים מתסמונת בכי וצחוק בלתי נשלטים. מרבית החולים  דיווחיו על הפחתה משמעותית עד מוחלטת בהתפרצות התופעה, והם כיום מלאי תקווה שתהליך רישומה בארץ יסתיים במהרה והם יוכלו להשתמש בה באופן שוטף .

פרופ’ אריאל מילר, נוירולוג חוקר בכיר , המנהל המרכז לטרשת נפוצה בבית החולים כרמל שהשתתף במחקר  בארץ מסביר : “הטיפול בנודקסטה הפחית בצורה משמעותית את מספר התקפי הבכי והצחוק בחולים אשר השתתפו במחקר  והביא להקלה משמעותית בסימפטומים אלו. ההשפעה של נודקסטה הייתה ניכרת ואפשרה לחולים איכות חיים טובה יותר”.

כידוע, אחד מהסימפטומים המאפיינים מחלות נוירולוגיות פרוגרסיביות המביאות להידרדרות מתמשכת במצבם של החולים הוא התפרצות של צחוק ובכי פתולוגים( pseudobulbar affect PBA- )  . התופעה קשורה בפגיעה מוחית דו צדית  ויש לה גם השלכות חברתיות קשות מאוד . חולים הסובלים מתופעה זו מוצאים את עצמם במשך שנים במצבים קשים ומורכבים בהם הם מתפרצים בצחוק או בכי ללא סיבה. ההתפרצויות האלה אינן בשליטה והן גורמות עוגמת נפש קשה למטופלים. מצב זה מביא רבים מהם להתבודד ולהתנתק מהסובב אותם על מנת להימנע מהתמודדות עם התופעה , מחקרים מראים כי כ 43% מהם אינם יוצאים כלל מביתם .

נודקסטה היא כאמור התרופה הראשונה בעולם שמציעה מענה תרופתי להתוויה זו . התרופה האוראלית ניתנת פעמיים ביום. החומר הפעיל מביא לירידה ברמות הגלוטמט במוח, ועל ידי משפר את בעיית הבכי והצחוק הלא רצוניים ומביא לשיפור משמעותי באיכות חייהם.  מחקרים קליניים הראו כי בהשוואה לפלצבו, הטיפול בנודקסטה מפחית באופן משמעותי את מספר התקפי הבכי והצחוק מהם סובלים החולים, וכן מביא לרמיסיה בקרב 50% מהם.

התרופה הנמצאת בימים אלו בהליכי רישום בישראל , משווקת בישראל על ידי חברת מדיסון פארמה המתמחית בייבוא מוצרי נישה רפואיים.

מקור: דוברות חברת מדיסון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה