הערכת מתן Aripiprazole בטיפול בחולי סכיזופרניה (Eur Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת European Psychiatry עולה כי Aripiprazole (אביליפיי) הינו טיפול יעיל במגוון רחב של חולים עם סכיזופרניה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות של טיפול בן 12 שבועות ב- Aripiprazole במגוון רחב של חולים הסובלים מסכיזופרניה, על-סמך מגוון מדדים המבוססים על הערכת רופאים, מטפלים והמטופלים.

מדגם המחקר כלל 361 חולים שענו על הקריטריונים להגדרת סכיזופרניה, וקיבלו טיפול בתווית-פתוחה ב- Aripiprazole (10-30 מ”ג ביום) במסגרת המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי, לא-מבוקר. התוצא העיקרי היה מדד CGI-I (Clinical Global Impression-Improvement), שהעריך את תועלת תרופת המחקר, כולל יעילות, בטיחות וסבילות. מגוון מדדים המבוססים על הערכת רופא, מטפל ומטופלים, שימשו להערכה מקיפה של התועלת בטיפול.

התועלת של Aripiprazole הודגמה במגוון רחב של חולי סכיזופרניה, עם תמיכה במדדים המבוססים על הערכת המטופלים ועל הערכת המטפלים. לטיפול ב- Aripiprazole הייתה השפעה חיובית על חומרת המחלה עד תום המחקר, כפי שנקבע לפי עליה במדדי CGI-S (דירוג רופא), כאשר ב-57.3% מהחולים נרשם שיפור במחלה, בשליש המחלה נותרה ללא-שינוי (30.8%) וב-11.3% חלה החמרה בתסמינים בעת הבדיקה האחרונה. במדד IAQ (Investigator Assessment Questionnaire) הודגם שיפור (מעל 50% מהחולים). החולים דיווחו על איכות חיים טובה יותר משמעותית, ובסה”כ, 71% מהחולים ו-67% מהמטפלים העדיפו מתן Aripiprazole על פני תרופות אנטי-פסיכוטיות אחרות (p<0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי Aripiprazole הינו טיפול יעיל בטווח רחב של חולי סכיזופרניה.

Eur Psychiatry. 2011 Sep 13

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה