טיפול מכוון לברו-רפלקסים להפחתת לחץ דם בחולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול (Journal of the American College of Cardiology)

ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology עולה כי טיפול המכוון להפעלת ברו-רצפטורים עשוי לסייע בטיפול בחולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול, כאשר מהנתונים עולה כי בטווח הארוך, טיפול זה עשוי להביא לירידה בבטחה בערכי לחץ הדם הסיסטולי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעות של טיפול להפעלת ברו-רפלקסים על לחץ הדם הסיסטולי בחולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול תרופתי. במחקר Rheos Pivotal Trial נבחן הטיפול להפעלת ברו-רפלקסים (ובאנגלית, BAT או Baroreflex Activation Therapy) לטיפול ביתר לחץ דם עמיד לטיפול. המחקר כפל-סמיות, פרוספקטיבי, כפל-סמיות, רב-מרכזי, בשלב III, נכללו 265 חולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול.

בכל המשתתפים במחקר בוצעה השתלה של ההתקן וחודש לאחר מכן הם חולקו באקראי (ביחס 2:1). המשתתפים טופלו ב-BAT (קבוצה א’) למשך ששת החודשים הראשונים או להתחלת טיפול BAT בשלב מאוחר (קבוצה ב’) לאחר ההערכה לאחר שישה חודשים. 5 היעדים העיקריים של המחקר כללו : 1) שיעורי התגובה החדים של לחץ דם סיסטולי לאחר שישה חודשים; 2) שיעורי התגובה הממושכים לאחר 12 חודשים; 3) בטיחות הפרוצדורה; 4) בטיחות BAT; ו-5) בטיחות ההתקן.

מתוצאות המחקר עולה תועלת משמעותית מבחינת יעדי הסיום העיקריים ליעילות ממושכת, בטיחות BAT ובטיחות ההתקן. עם זאת, המחקר לא ענה על יעדי הסיום לתגובה חדה או לבטיחות הפרוצדורה. מניתוח מפורט של הממצאים עולה כי שיעור החולים עם לחץ דם סיסטולי של 140 מ”מ כספית ומטה לאחר שישה חודשים עמד על 42% (קבוצה א’) לעומת 24% (קבוצה ב’, p=0.005), כאשר בשתי הקבוצות השיעור עמד על למעלה מ-50% לאחר 12 חודשים, כאשר בנקודת זמן זו, המשתתפים בקבוצה ב’ טופלו במשך שישה חודשים.

החוקרים כותבים כי מתוצאות המחקר עולה הבדל מובהק בין קבוצה א’ וקבוצה ב’ מבחינת ערכי לחץ דם סיסטולי של 140 מ”מ כספית ומטה. מסך העדויות עולה כי לטווח ארוך, טיפול BAT עשוי להביא בבטחה לירידה בלחץ הדם הסיסטולי בחולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת מגבלות המחקר ולהגדיר היטב את התועלת התרפואיטית של BAT.

J Am Coll Cardiol. 2011;58(7):765-773

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה