האם יש הבדל בין טיפול כימותרפי לפני ואחרי ניתוח שלפוחית השתן? (Cancer)

בחולים עם סרטן מתקדם של שלפוחית השתן, תזמון מתן טיפול כימותרפי לפני ניתוח או לאחריו אינו משפיע על סיכויי ההישרדות, כל עוד ניתן במהלך התקופה הבתר-ניתוחית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מניו-יורק.

החוקרים כותבים כי כיום אין נתונים אקראיים חד-משמעיים לפיהם טיפול כימותרפי עדיף כאשר ניתן לפני או לאחר כריתה רדיקאלית של שלפוחית השתן.

מדגם המחקר כלל 146 משתתפים שקיבלו טיפול כימותרפי, המבוסס על פלטינום, בשל סרטן מתקדם-מקומית של שלפוחית השתן. מחצית מהחולים קיבלו טיפול כימותרפי נאו-אדג’וונטי, היתר טופלו לאחר הניתוח.

החוקרים לא מצאו הבדל מובהק סטטיסטית בין הקבוצות בשיעורי ההישרדות הכוללים או שיעורי ההישרדות הספציפיים למחלה, ב-122 החולים שקיבלו טיפול המבוסס על פרוטוקול Cisplatin (חציון הישרדות עם טיפול נאו-אדג’וונטי לעומת טיפול אדג’וונטי, 11 לעומת 12.5 חודשים, בהתאמה).

הדבר היה נכון גם כאשר חולים קיבלו טיפול ב-Methotrexate/Vinblastine/Adriamycin/Cisplatin (חציון הישרדות, 16 לעומת 22.2 חודשים).

בנוסף, לא זוהה הבדל מובהק סטטיסטית בין טיפול נאו-אדג’וונטי ואדג’וונטי המבוסס על Cisplatin או Carboplatin.

עם זאת, ב-43 החולים שקיבלו טיפול ב-Gemcitabine/Cisplatin, טיפול לאחר הניתוח לווה בשיעורי הישרדות נמוכים משמעותית. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להבנת המצב טוב יותר.

Cancer 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה