הטיפול ב-dronedarone (מולטאק) מפחית את הסיכון לאישפוזים קרדיווסקולרים בחולי AF (מתוך Europace )

ע”פ אנליזה חדשה של מחקר ה-ATHENA אשר פורמסה ב-  Europace (כתב העת של החברה האירופאית לקרדיולוגיה) עולה שמטופלים עם פירפור פרוזדורים (AF)  שנטלו את תרופה האנטיאריתמית dronedarone (מולטאק) היו בסיכון נמוך יותר לאישפוז על רקע קרדיווסוקלרי מאשר קבוצת הביקורת.

ברקע למחקר מסבירים המחברים שאישפור קרדיווסקולרי הוא גורם חיזוי לתמותה קרדיווסקולרית ושיש לו השפעה שלילית על איכות חיי המטופלים.

יעד המחקר המרכזי של מחקר ה-ATHENA  היה כזכור לבחון את היעילות של dronedarone במינון 400 מ”ג פעמיים ביום במניעת אישפוזים קרדיווסקולרים או תמותה מכל סיבה, במטופלים עם פירפור פרוזדורים.  כזכור נמצא במחקר שחלה ירידה מובהקת ומשמעותית בקבוצת ה-dronedarone בהגעה ליעד מרכזי זה של המחקר.

באנליזה הנוכחית ביצעו החוקרים הערכה של יעדי המשנה של המחקר אשר כללו כמות אישפוזים על רקע קרדיווסקולרי, וכן משך האישפוזים הקרדיווסקולרים תחת טיפול ב-dronedarone בהשוואה לפלציבו, במטופלים עם AF .

במחקר ATHENA השתתפו 4,628 מטופלים עם היסטוריה של AF התקפי או קבוע וגורמי סיכון נוספים, אשר טופלו בפלציבו או dronedarone . כאמור נמצא שהטיפול ב-dronedarone הפחית באופן מובהק את הסיכון לאישפוז קרדיווסקולרי ראשון, בעוד שהסיכון לאישפוז מכל סיבה היה דומה בשתי הקבוצות.  כחצי מכל האישפוזים הקרדיווסקולרים היו על רקע AF , עם זמן שהייה חציוני של של ארבעה לילות.

הסיכון היחסי לכל אישפוז על רקע AF בקבוצת ה-dronedarone היה 0.626 (ברווח בר סמך ב-95% הסתברות של בין 0.546 ל-0.719), ירידה של כ-37%  , ומשך האישפוז במטופלי ה-dronedarone היה נמוך יותר באופן מובהק בהשוואה לפלציבו בשיעור של 32%.

הטיפול ב-dronedarone הפחית באופן מובהק (p=0.0105) ב- 30% את סך האישפוזים בשל אירוע כלילי חד (ACS) , וכן את הזמן שבין ה-AF או רפרוף הפרוזדורים הראשון לבין האישפוז הקרדיווסקולרי. 

החוקרים מדווחים גם כי מכל האשפוזים הראשונים על רקע לבבי, אלו הקשורים לAF ולACS הופחתו בצורה המשמעותית ביותר.

נטל האישפוז בקבוצת ה-dronedarone היה נמוך יותר באופן מובהק לאורך כל רמות הטיפול. המידע המצטבר של האירועים מצביע על כך שהשפעת הטיפול ב-dronedarone נמשכה לפחות 24 חודשים.

מסקנת החוקרים היא ש-dronedarone מפחיתה את הסיכון לאישפוזים קרדיווסקולרים וכן את נטל האישפוזים כולו בקבוצת מטופלים זו.  תוצאות אלו של הפחתה באירועים על רקע לבבי, מצביעות כי הטיפול ב-dronedarone עשוי להפחית את החומרה במחלות קרדיווסקולריות באוכלוסיה זו של חולים.

כמו כן , החוקרים מניחים שההפחתה באשפוז הראשון במחלקות טיפול נמרץ/טיפול נמרץ לב מרמזת על הפחתה באשפוזים על רקע לבבי,אשר להם כידועפוטנציאללסכנת חיים.

Europace. 2011 May 26

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה