התועלת של טיפול קדם-ניתוחי בפרוגסטרון בנשים עם סרטן שד (J Clin Oncol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי מתן פרוגסטרון לנשים לפני ניתוח סרטן שד אינו צפוי להועיל לכלל החולות, אולם נראה כי ישנה תועלת בנשים עם מחלה עם קשריות חיוביות.

לדברי החוקרים, בנשים עם מחלה עם קשריות חיוביות שיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות הכוללים ובשיעורי ההישרדות ללא-מחלה, בעקבות זריקה בודדת של פרוגסטרון, 5-14 ימים לפני הניתוח.

מדגם המחקר כלל 1,000 נשים עם סרטן שד נתיח, שחולקו באקראי לטיפול קדם-ניתוחי ב-Depot Hydroxyprogesterone במינון 500 מ”ג (בזריקה לתוך השריר) או שלא קיבלו כל טיפול אחר.

חציון מרווח המעקב היה 65 חודשים. מבין 976 הנשים שהיו זמינות למעקב, 273 אובחנו עם הישנות המחלה ו-202 מתו.

בקבוצת המטופלות בפרוגסטרון, שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 80.2% ושיעורי ההישרדות ללא-מחלה עמדו על 73.9%. בקבוצת הביקורת, שיעורי ההישרדות הכוללים ושיעורי ההישרדות ללא-מחלה עמדו על 78.4% ו-70.2%. לא תועד הבדל מובהק בין הקבוצות עם אף אחד מהמדדים.

מניתוח שתוכנן מראש וכלל 471 נשים עם קשריות חיוביות עולה תוצאות טובות יותר עם פרוגסטרון. שיעורי ההישרדות ללא-מחלה לאחר חמש שנים עמדו על 65.3%, בהשוואה ל-54.7% בקבוצת הביקורת (p=0.02). שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 75.7% לעומת 66.8%, בהתאמה (p=0.04).

מניתוח רב-משתנים עולה כי פרוגסטרון הביא לשיפור מובהק סטטיסטית בשיעורי ההישרדות ללא-מחלה בנשים עם קשריות חיוביות, עם יחס סיכון מתוקן של 0.71 (p=0.02). מניתוח נפרד של חולות עם קשריות שליליות לא עלתה השפעה משמעותית.

J Clin Oncol

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה