מלטונין מביא לשיפור הפרעות שינה בחולים הסובלים מיתר לחץ דם (מתוך הכנס השנתי ה-25 של Associated Professional Sleep Societies)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכנס השנתי ה-25 של Associated Professional Sleep Societies עולה כי תוספי מלטונין עשויים להביא לשיפור משמעותי בהפרעות שינה בגברים הסובלים מיתר לחץ דם, המטופלים בחסמי ביתא.

ממחקר קודם על כי Atenolol (נורמיטן), במינון אופייני של 50 מ”ג, עשוי להפחית משמעותית את ייצור מלטונין בשעות הלילה במטופלים בריאים כאשר מינון של 100 מ”ג הביא גם לעליה בזמן העירות במהלך הלילה.

הוספת מלטונין במינון 5 מ”ג עשויה להשיב את איכות השינה במקרים אלו. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את התועלת של טיפול במלטונין ב-15 חולים עם יתר לחץ דם (בגילאי 45-64 שנים) שטופלו ב-Atenolol או Metoprolol.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול במלטונין, 2.5 מ”ג, או פלסבו, שעה לפני השינה למשך 3-4 שבועות. הם התבקשו גם להקפיד על 8 שעות שינה במיטה במהלך תקופת המחקר.

החוקרים סבורים כי מינון זה מספק רמה פיזיולוגית של מלטונין למשך 6-8 שעות.

באשר ליעד העיקרי של המחקר, ההבדל במדדי בדיקות שינה של זמן השינה הכולל, יעילות השינה, חוויון השינה, בקרב משתתפים שטופלו במלטונין תועד שיפור גדול יותר משמעותית, בהשוואה לביקורות. באופן ספציפי, בהשוואה לביקורות, באלו שטופלו במלטונין זמן השינה הכולל היה ארוך יותר ב-37 דקות, ויעילות השינה הייתה טובה יותר ב-8%.

באשר ליעד משני של אקטיגרפיה, מלטונין הוביל לשיפור משמעותי במשך השינה הכולל, בהשוואה לפלסבו (390 דקות לעומת 377 דקות, p=0.011) ולשיפור יעילות השינה (81% לעומת 78%, p=0.007).

החוקרים כותבים כי לממצאים ייתכנו השלכות על אוכלוסיות אחרות המטופלות בחסמי ביתא, כמו גם בחולים עם ייצור מופחת של מלטונין מסיבות אחרות, דוגמת פגיעה בחוט השדרה.

מתוך הכנס השנתי ה-25 של Associated Professional Sleep Societies

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה