פעילות גופנית קשורה בסיכוי נמוך יותר לארוע מוחי שקט (מתוך Neurology)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת Neurology עולה כי פעילות גופנים נמצאה קשורה בשיעור נמוך יותר של ארועים מוחיים שקטים.

במחקר פרוספקטיבי זה, הנקרא NOMAS , או Northern Manhattan Study , בדקו החוקרים קשר בין גורמי סיכון שונים לבין הארעות של מחלה וסקולרית. מעל 1200 משתתפים בגיל ממוצע של 70 שנים עברו MRI מח כחלק מההערכה. החוקרים בדקו שיעור של אוטמים שקטים (silent brain infarcts SBI ) ושל נפח חומר לבן hyperintensity (או white hyperintensity volume WMHV ). החוקרים העריכו פעילות גופנית של המשתתפים לפי רבעונים של ציון MET (או metabolic equivalent ).

כל המשתתפים היו ללא ארוע מוחי בתחילת המחקר. מתוכם, 60% היו נשים, 65% ממוצא היספני, ו-43% דווחו על חוסר פעילות גופנית. החוקרים מצאו SBI ב-197 משתתפים (16%). בהשוואה בין העדר פעילות גופנית לבין פעילות גופנית ברבעון העליון של MET , מצאו החוקרים כי הסיכון של משתתפים עם פעילות גופנית ברבעון העליון של MET ל-SBI היה כמעט חצי (יחס סיכויים מתוקנן של 0.6, CI 95% 0.4-0.9). פעילות גופנית לא נמצאה קשורה ל-WMHV .

החוקרים מסכמים וכותבים כי פעילות גופנית נמצאה קשורה בסיכוי נמוך יותר לארוע מוחי שקט, אך לא קשורה ל-WMHV . החוקרים משערים כי פעילות גופנית עשויה להוות דרך למניעת ארועים מוחיים תת-קליניים.

Neurology, June 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה