אימוני תנגודת להקלה על הפרעת חרדה מוכללת (מתוך הכנס השנתי ה-58 של ה-American College of Sports Medicine)

בהשוואה לפעילות אירובית או להעדר פעילות גופנית, אימוני תנגודת מביאים להקלה בתסמיני הפרעת חרדה מוכללת (GAD או Generalized Anxiety Disorder), כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-58 של ה-American College of Sports Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים הסובלים מהפרעת חרדה מוכללת נוטים לחוסר פעילות גופנית, למרות שהוכח כי פעילות גופנית מקלה על תסמיני חרדה במבוגרים בריאים ובחולים עם מחלות כרוניות, עם תועלת בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי.

במטרה לבחון את התועלת האפשרית של פעילות גופנית על תסמיני חרדה ושיעורי הפוגה בחולים עם הפרעת חרדה מוכללת, החוקרים כללו במחקר 30 נשים סדנטריות עם אבחנה של GAD, למשטר בן שישה שבועות של אימוני תנגודת או פעילות אירובית, או לקבוצת ביקורת. הנשים לא נטלו טיפול אחר למעט טיפול תרופתי.

לאחר 6 השבועות, החוקרים מצאו כי שיעורי ההפוגה בחרדה נעו סביב 60% בקבוצת אימוני תנגודת, בהשוואה ל-40% בקבוצת פעילות אירובית ו-30% בקבוצת הביקורת.

שיעורי הפוגה הוגדרו כמספר החולים בהם יש לטפל (NNT או Number Needed to Treat). החוקרים נעזרו בשאלונים להערכת תסמיני הפרעת חרדה.

בנוסף לשיפור בשיעורי ההפוגה, שיעורי NNT עמדו על 3.33 בקבוצת אימוני תנגודת ועל 10 בקבוצת פעילות אירובית.

במהלך המעקב אחר הנשים תועדה ירידה משמעותית בתסמיני חרדה עם פעילות גופנית משולבת, בהשוואה לקבוצת הביקורת (p=0.039).

החוקרים משערים כי מאחר ודיכאון ו-GAD מושפעים מגורמים גנטיים דומים, ייתכן שיפור בחרדה בעקבות פעילות גופנית, בדומה לשיפור שתועד בחולים הסובלים מדיכאון. הם גם מצאו כי פעילות גופנית משפיעה על סימנים ותסמינים אחרים של GAD, כולל עייפות, הפרעה בריכוז ומתח שרירים.

לסיכום, מהממצאים עולה כי פעילות גופנית הינה דרך יעילה, בטוחה ונסבלת-היטב לטיפול בהפרעת חרדה מוכללת. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

מתוך הכנס השנתי ה-58 של ה-American College of Sports Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה