היעילות של חיסון DTaP נחלשת משמעותית עם הזמן (מתוך הכנס השנתי ה-14 מטעם ה-National Foundation for Infectious Diseases)

ההשפעה המגנה של חיסון DTaP (Diphtheria, Tetanus, acellular Pertusis) נחלשת עם הזמן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-14 של ה-National Foundation for Infectious Diseases.

החוקרים מדווחים כי עם כל שנה לאחר החיסון חלה עליה של 36% בסיכון להדבקה בשעלת. עם הזמן, המשמעות היא כי שלוש שנים לאחר קבלת החיסון, יעילות עומדת על 32% מיעילותו הבסיסית ולאחר 5 שנים מדובר ביעילות של 16% בלבד מהיעילות ההתחלתית.

מדגם המחקר כלל 22,700 משתתפים, בגילאי 4-11 שנים. החוקרים בחנו את שיעור מקרי השעלת, כפי שאושר בבדיקות PCR (Polymerase Chain Reaction) והעריכו את הסיכון לבדיקה חיובית לשעלת ביחס למספר הימים שחלפו מקבלת המנה החמישית של החיסון.

מבדיקות PCR עולה כי 5.7% מהבדיקות היו חיוביות ל-Bordtella pertusis. השיעורים הגבוהים ביותר תועדו בתינוקות ובילדים בגילאי 8-12 שנים. הירידה בשיעור בילדים בגילאי 10-14 שנים עלו בקנה אחד עם העליה במתן Tdap למתבגרים, במקום DTaP, ועם מתן חיסון תאי-מלא במהלך הינקות.

החוקרים מצאו בנוסף כי החיסון הא-צלולרי כנגד שעלת מציע הגנה הרבה פחות משמעותית בהשוואה לחיסון תאי-מלא.

החוקרים סבורים כי ממצאי המחקר עשויים לספק הסבר לשאלה מדוע חלה עליה בשכיחות שעלת ב-25 השנים האחרונות. הם מסבירים כי הם שמו לב לקפיצות אחת למספר שנים, שהלכו וגדלו כל שנה, ונראה כי הדבר הופיע לאחר המעבר לחיסון א-צלולרי כנגד שעלת.

מתוך הכנס השנתי ה-14 מטעם ה-National Foundation for Infectious Diseases

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה