תגובות לחומרי הרדמה נפוצות מהצפוי (J Allergy Clin Immunol)

למרות שתגובות אלרגיות לחומרי הרדמה הן נדירות, הן עשויות להופיע בשכיחות גבוהה יותר מכפי שהודגם במחקרים קודמים, כך מדווחים חוקרים מצרפת במאמר חדש שפורסם ב- Journal of Allergy and Clinical Immunology.

באמצעות נתונים משני מאגרי נתונים, החוקרים העריכו כי בין השנים 1997-2004 נרשמו כ-100 תגובות אלרגיות לכל מיליון פרוצדורות הרדמה שבוצעו בצרפת.

מדובר בשיעור גבוה במידה מסוימת, בהשוואה להערכות המוקדמות מזוג מחקרים משנות התשעים של המאה הקודמת כולל מחקר מצרפת שקבע כי מדובר בשיעור של 100 תגובות לכל 1.3 מיליון פרוצדורות הרדמה.

נראה כי נשים מצויות בסיכון גבוה במיוחד, כאשר שיעור התגובות האלרגיות בנשים עמד על 155 למיליון פרוצדורות הרדמה, זאת בהשוואה ל-55 מקרים למיליון גברים.

החוקרים מדגישים כי אין המשמעות כי חלה עליה בשיעור התגובות האלרגיות לחומרי הרדמה.

הממצאים מבוססים על דיווח מקיף יותר אודות תגובות אלרגיות, מכפי שהיה במחקרים מוקדמים יותר.

במחקר הצרפתי, 72% מהתגובות האלרגיות היו מתווכות ע”י נוגדני IgE. בקרב מבוגרים עם תגובות בתיווך IgE, 60% סבלו מבעיות קרדיווסקולאריות או הפרעות נשימה חמורות. עם זאת, החוקרים מטילים ספק באשר לחשיבות הממצאים בארצות הברית.

החוקרים מציינים כי במחקר הנוכחי, חומרי מרפי שרירים היו הגורם הנפוץ ביותר לתגובות אלרגיות ואחראיים ל-58% מהמקרים. לטקס היה הגורם השני בשכיחותו, ולאחריו טיפול אנטיביוטי, שהיו קשורים ב-13% מהמקרים של תגובות אלרגיות.

החוקרים כותבים כי לא ברור מדוע קיים הבדל בגורמים הספציפיים בין ארצות הברית וצרפת. כמו כן, לא ברור מדוע במחקר הנוכחי שיעור המקרים היה גבוה הרבה יותר בקרב נשים.

J Allergy Clin Immunol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה