הזרקות סטרואידים לאפידורל מעלות באופן זמני את רמת הגלוקוז בדם במטופלים עם סכרת (מתוך כנס AANS)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי ה-79 של איגוד הנוירוכירורגים האמריקאי (American Association of Neurological Surgeons 79th Annual Meeting ) עולה כי הזרקות סטרואידים לאפידורל (ESI או epidural steroid injections ), הנמצאות בשימוש בהפרעות שונות של הגב, כגון spinal stenosis , גורמות לעליה חולפת אך משמעותית ברמות הגלוקוז בדם במטופלים עם סכרת.

במחקר זה השתתפו 30 מטופלים עם סכרת ו-spinal stenosis , אשר התבקשו למדוד רמות גלוקוז בדם פעמיים ביום במשך שבועיים לפני ESI וכן שבועיים לאחר ESI . כמו כן, בדקו החוקרים רמת HbA1c שבועיים לפני ושבועיים אחרי ESI . המטופלים עברו ESI עם הזרקת 40 מ”ג של betamethasone לחלל האפידורלי.

החוקרים דווחו על עליה מובהקת סטטיסטית ברמת הגלוקוז בדם לאחר ESI . לפני ההזרקות ממוצע רמת הגלוקוז בדם היה 160 מ”ג%, ואילו שעתיים לאחר ההזרקה הממוצע היה 286 מ”ג%, כלומר עליה ממוצעת של 126 מ”ג% (או עליה של 78%) P<0.001 . אמנם, עליה זו בערכי הגלוקוז הייתה חולפת, עם חזרה לערכים הרגילים יומיים לאחר ההזרקה.

רמות HbA1c לפני ואחרי ההזרקות לא נמצאו שונות. הדבר מצביע על כך שהאפקט של הזרקת הסטרואידים הינו חולף ואינו משפיע לטווח הארוך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי רמת הגלוקוז בדם עולה סביב הזרקת סטרואידים לאפידורל. על כן, יש מקום ליידע את המטופלים עם סכרת אשר עוברים ESI כי הגלוקוז שלהם עשוי לעלות באופן זמני ויחזור לרגיל תוך יומיים.

American Association of Neurological Surgeons (AANS) 79th Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה