עדויות נוספות לפיהן צריכת אלכוהול מתונה משפרת תפקוד קוגניטיבי (מתוך הכנס השנתי ה-26 של Alzheimer’s Disease International Conference)

מוח גירוי חשמלי

צריכת אלכוהול רבה מלווה בסיכון מוגבר לליקוי קוגניטיבי, בעוד שצריכה מעטה עד בינונית של אלכוהול מפחיתה את הסיכון הנ”ל, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-26 של Alzheimer’s Disease International Conference.

החוקרים מצאו כי צריכת אלכוהול שבועית בנבדקים עם הפרעה בתפקוד הקוגניטיבי הייתה גבוהה יותר משמעותית, עם ממוצע של 861.89 גרם לשבוע, בהשוואה לקבוצת הנבדקים עם תפקוד קוגניטיבי תקין, עם ממוצע של 241.21 גרם לשבוע (P<0.001). מדדי MMSE (Mini-Mental Status Examination) היו גם הם גבוהים יותר בקרב אלו ששתו כמות אלכוהול מתונה בהשוואה לאלו שלא שתו אלכוהול ואלו ששתו כמות אלכוהול רבה.

החוקרים מוסיפים כי מתוצאות המחקר עולה כ פעילות גופנית במשך למעלה משלושים דקות ליום מלווה בירידה של 60% בסיכון להפרעה בתפקוד הקוגניטיבי, בהשוואה להעדר פעילות גופנית, עם יחס סיכויים מתוקן של 0.40 (p=0.02). אלו שדיווחו על פעילות גופנית בתדירות של פחות משלושים דקות ביום עדיין תועדה ירידה של 48% בסיכון להפרעה קוגניטיבית, עם יחס סיכויים מתוקן של 0.52 (p=0.05).

במסגרת המחקר נכללו 314 מבוגרים והחוקרים העריכו את מדדי MMSE, וכן את הנתונים הדמוגרפים, מחלות רקע והרגלי צריכת אלכוהול. שתיית אלכוהול רבה הוגדרה בנוכחות צריכה של למעלה מ-400 גרם אלכוהול בגברים או למעלה מ-280 גרם אלכוהול בנשים. שתיית אלכוהול קלה ומתונה הוגדרו בנוכחות צריכה של פחות מ-400 גרם בגברים ופחות מ-280 גרם בנשים.

החוקרים מצאו כי באלו שצרכו אלכוהול בכמות מעטה יחס הסיכויים המתוקן לליקוי קוגניטיבי היה 0.28 (P=0.004), בעוד שצריכה מתונה לוותה ביחס סיכויים מתוקן של 0.15 (p<0.001). מנגד, עם שתיית אלכוהול רבה יחס הסיכויים המתוקן עמד על 4.94 (p=0.001).

החוקרים מציינים כי מדובר במחקר חתך ולא ניתן לקבוע בוודאות כי ישנו קשר סיבה ותוצאה, אך זוהה קשר בין צריכת אלכוהול רבה ובין סיכון מוגבר לליקוי קוגניטיבי, בעוד שצריכת אלכוהול קלה עד בינונית לוות בסיכון מופחת.

מתוך הכנס השנתי ה-26 של Alzheimer’s Disease International Conference

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה