משפחת תרופות חדשה משפרת תסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן (מתוך הכנס השנתי ה-26 של European Association of Urology )

מתוצאות שני מחקרים בשלב III, שהוצגו בכנס השנתי ה-26 של European Association of Urology עולה כי Mirabegron, הראשונה במשפחה חדשה של אגוניסטים לאדרנורצפטור Beta-3 לטיפול בחולים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן, מביאה לירידה משמעותית בהיארעות אי-נקיטת שתן ותכיפות במתן שתן.

עם מינונים של 50 ו-100 מ”ג, הניתנים פעם ביום, Mirabegron נמצאה עדיפה על פלסבו בטיפול בפעילות יתר של שלפוחית השתן, ונסבלה היטב בקרב המשתתפים במחקר. כמו כן, התרופה הדגימה פוטנציאל תרפויטי במשפחה חדשה זו של תרופות לטיפול בתסמונת הנ”ל.

שני המחקרים היו רב-מרכזיים, אקראיים, כפל סמיות עם קבוצות מקבילות ומבוקרי-פלסבו. מחקר אחד כלל 132 מרכזים בארצות הברית וקנדה והשני כלל 27 מדינות ברחבי אירופה ובאוסטרליה. כל המשתתפים סבלו מתסמינים של פעילות יתר של שלפוחית השתן במשך למעלה משלושה חודשים, עם תדירות ממוצעת של צורך תכוף במתן שתן למעלה מ-8 פעמים ב-24 שעות עם שלושה אירועי דחיפות במהלך שלושה ימים, עם או בלי אי-נקיטת שתן. חולים עם אי-נקיטת שתן על-רקע דחק לא נכללו במחקר, וכך גם אלו עם נפח שתן יומי של מעל 3 ליטר.

במחקר מצפון אמריקה, 1,329 משתתפים חולקו באקראי לטיפול בפלסבו או Mirabegron במינון 50 או 100 מ”ג, פעם ביום; במחקר מאירופה/אוסטרליה, אותה הקצאה שימשה לחלוקת 1,987 חולים, עם הוספת קבוצה שקיבלה טיפול חד-יומי ב-Tolterodine בשחרור-איטי, במינון של 4 מ”ג. כל הטיפולים ניתנו למשך 12 שבועות. המשתתפים מילאו יומן להערכת התסמינים במהלך 3 הימים לפני ההערכה הראשונית, ו-4, 8, 12 ו-30 ימים לאחר תום המחקר.

לשני המחקרים היו שני יעדי סיום עיקריים: השינוי מתחילת המחקר עד לביקור האחרון (12 שבועות) במספר אירועי אי-נקיטת שתן במהלך 24 שעות, והמספר הממוצע של אירועי תכיפות במתן שתן במהלך 24 שעות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו. יעדי סיום משניים מרכזיים כללו שינוי מתחילת המחקר עד לביקור האחרון בנפח השתן הממוצע במהלך 24 שעות, שינוי מתחילת המחקר עד שבוע 4 במספר הממוצע של אירועי אי-נקיטת שתן במהלך 24 שעות ושינוי מתחילת המחקר עד לשבוע 4 במספר אירועי צורך תכוף במתן שתן במהלך 24 שעות.

במחקר מצפון אמריקה, מספר אירועי אי-נקיטת שתן במהלך 24 שעות ירד ב-1.13, 1.47 ו-1.63 בקבוצת הפלסבו, בקבוצת הטיפול ב- Mirabegron במינון 50 מ”ג ובקבוצת הטיפול ב- Mirabegron במינון של 100 מ”ג, בהתאמה. מספר אירועי צורך תכוף במתן שתן במהלך 24 שעות ירד ב-1.05, 1.66 ו-1.75, בהתאמה.

במחקר מאירופה/אוסטרליה, מספר אירועי אי-נקיטת שתן במהלך 24 שעות ירד ב-1.17, 1.57, 1.46 ו-1.27 בקבוצת הפלסבו, קבוצת הטיפול ב- Mirabegron במינון 50 מ”ג, קבוצת הטיפול ב- Mirabegron במינון 100 מ”ג וקבוצת Tolterodine, בהתאמה, בעוד שמספר אירועי צורך תכוף במתן שתן במהלך 24 שעות ירד ב-1.34, 1.93, 1.77 ו-1.59, בהתאמה.

באשר ליעדי הסיום המשניים, עדיפות מובהקת סטטיסטית במספר אירועי אי-נקיטת שתן וצורך תכוף במתן שתן תועדו לאחר ארבעה שבועות. ל- Mirabegron השפעה טובה והשפעה מוקדמת, קובעים החוקרים.

החוקרים מדגישים כי באשר לבטיחות הטיפול ב- Mirabegron, לא תועדו במהלך תקופת המחקר אירועים קרדיווסקולאריים בקבוצת המטופלים ב- Mirabegron שיעורי היארעות יתר לחץ דם היו דומים בין הקבוצות, ללא השפעה על מרווח QT.

שיעור תופעות הלוואי עקב הטיפול היה דומה מאוד בין קבוצת הפלסבו וקבוצת Mirabegron במינון של 50 מ”ג או 100 מ”ג, ועמד על 50.1%, 51.6% ו-49.6%, בהתאמה. במחקר מצפון אמריקה, יתר לחץ דם היה הסיבוך הנפוץ ביותר. במחקר מאירופה/אוסטרליה, שיעור תופעות הלוואי עקב הטיפול שניתן עמד על 43.3%, 42.8%, 40.1% ו-46.7% עם פלסבו, Mirabegron במינון 50 מ”ג, Mirabegron במינון 100 מ”ג ו-Tolterodine, בהתאמה.

במחקר מאירופה/אוסטרליה לא חלה עליה במספר תופעות הלוואי. בחולים שהפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי, המספר היה קטן מאוד. אירועים לבביים היו דומים מאוד למחקר בצפון אמריקה. שכיחות יתר לחץ דם הייתה גבוהה יותר בקבוצת הפלסבו מאשר בקבוצות המטופלים ב- Mirabegron.

מתוך הכנס השנתי ה-26 של European Association of Urology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    לפניכם מפגש ראשון מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הראשון עוסק בהיפוגליקמיה. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו נורדיסק

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    לפניכם מפגש שלישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השלישי עוסק באינסולינים ארוכי טווח. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    לפניכם מפגש רביעי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הרביעי עוסק בטכנולוגיות בסוכרת. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    לפניכם מפגש שני מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השני עוסק בטיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    לפניכם מפגש חמישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש החמישי עוסק ברפואה מותאמת אישית. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה