תרופות ממשפחת PPI והסיכון לשברים (מתוך אתר ה-FDA)

תרופות ממשפחת PPI (Proton Pump Inhibitor) הנמכרות ללא מרשם רופא אינן נושאות עוד תווית אזהרה בנוגע לאוסטיאופורוזיס ושברים מאחר שלא צפוי סיכון עם המינון הנמוך והטיפול לטווח קצר בתכשירים אלו, כך הודיע ה-FDA (Food and Drug Administration).

באשר לתרופות ממשפחת ה-PPI הנמכרות עם מרשם רופא בלבד, הכוללות את Omeprazole, תווית האזהרה עדיין מצורפת במקרים אלו.

לפני עשרה חודשים, ה-FDA קרא להוסיף תווית לכל התרופות ממשפחת PPI באשר לסיכון האפשרי, אך שעדיין אינו-מוכח, לשברי ירך, שורש כף יד ועמוד שדרה, הכרוך בטיפול במינונים גבוהים או בטיפול ארוך-טווח בתכשירים אלו. מנתוני הבטיחות הקיימים עולה כי בחולים בסיכון הגבוה ביותר לשברים, טופלו במינונים גבוהים של תכשירי PPI הנמכרים עם מרשם רופא, נטלו את התרופה למשך שנה ומעלה, או שניהם.

תרופות ממשפחת PPI הנמכרות ללא מרשם רופא משווקות במינונים נמוכים לשימוש ל-14 ימים, עם מתן שלושה מחזורי טיפול בשנה, לכל היותר. למרות שמהסוכנות נמסר כי לאור תכונות אלו לא צפוי סיכון לשברים, המומחים מבינים כי ייתכן ולא כל המטופלים מקפידים על ההוראות המצורפות לטיפול באשר למשך הטיפול, לעיתים עם המלצת הרופא.

החוקרים קוראים לצוותי הבריאות להיות מודעים לסיכון לשברים במקרים בהם ממליצים על תרופות ממשפחת PPI הנמכרות ללא מרשם רופא במינונים גבוהים או למשך תקופות זמן ארוכות יותר מכפי שמצוין בתווית האזהרה.

מתוך אתר ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה