השפעות Candesartan ו-Amlodipine על ערכי לחץ דם הנמדדים בבית ובמרפאה ועל מקטע QT והיפרטרופיה של חדר שמאל

מתוצאות מחקר חדש עולה כי הן טיפול ב-Candesartan (אטקנד) והן טיפול ב-Amlodipine (אמלו) מביאים לירידה בערכי לחץ דם הנמדדים בבית ובמרפאה, ומביאים לנסיגה משמעותית בהיפרטרופיה של חדר שמאל, אולם, רק Candesartan מביא לקיצור משמעותי של מקטע QTc.

תת-מחקר GIFU של מחקר CASE-J (Candesartan Antihypertensive Survival Evaluation in Japan) נערך במטרה להשוות את התוצאות ארוכות הטווח של Candesartan ו-Amlodipine על ערכי לחץ דם הנמדדים בבית ובמרפאה, על מקטע QTc ועל מדד LVMI (Left Ventricular Mass Index) ביפנים בסיכון גבוה עם יתר לחץ דם.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי, אקראי, במהלכו חולים חולקו לטיפול המבוסס על Candesartan במינון של עד 12 מ”ג ליום (100 חולים) או לטיפול המבוסס על Amlodipine במינון של עד 10 מ”ג ליום (101 חולים) והיו במעקב למשך 3 שנים.

מדד LVMI נקבע באמצעות  בדיקת אקו-לב ומקטע QTc נקבע לפי בדיקת אק”ג. הן Candesartan והן Amlodipine הביאו לירידה בערכי לחץ הדם שנמדדו בבית ובמרפאה, ללא הבדל משמעותי בין השניים. בחולים שאובחנו עם היפרטרופיה של חדר שמאל בתחילת המחקר, הן Candesartan והן Amlodipine הביאו לנסיגה משמעותית במדד LVMI לאחר שלוש שנים. עם זאת, Candesartan, (41.7 מילי שניות בתחילת המחקר לעומת 32.9 מילי-שניות לאחר שלוש שנים, p<0.01) אך לא Amlodipine (41.4 מילי שניות בתחילת המחקר לעומת 41.5 מילי שניות לאחר שלוש שנים), הובילו לירידה משמעותית יותר במקטע QTc.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי למרות שגם Candesartan וגם Amlodipine מביאים לירידה בלחצי הדם הנמדדים בבית ובמרפאה, לצד נסיגה בהיפרטרופיה של חדר שמאל, רק Candesartan מקצר משמעותית את מקטע QTc. ההשפעה של Candesartan על מקטע QTc אינה קשורה להשפעה על לחץ הדם או היפרטרופיה של חדר שמאל. יתרה מזאת, עדיין לא ברור אם השיפור במקטע QTc עם Candesartan מלווה בפרוגנוזה טובה יותר מבחינת תחלואה ותמותה קרדיווסקולארית ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

Blood Pressure, 2011; 20 (Ther Suppl 1): 1219

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה