האם מנכ’ל בית חולים חייב להיות רופא ? חילוקי דיעות בסדנה בנושא ממשל תאגידי של בתי החולים (סלעית תקשורת)

המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות סיכם אמש סדנה בת יומיים בנושא: הממשל התאגידי של בתי החולים. הסדנה בראשותו של פרופ’ שלמה מור יוסף, מנכ”ל הדסה ויו”ר המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות (בתמונה), התקיימה בחיפה בהשתתפות מומחים מאירופה וארה”ב, מנהלי בתי חולים ובכירי מערכת הבריאות הישראלית.

הסדנה עסקה בשני נושאים מרכזיים:


  • האם יש צורך בגוף שתפקידו לנהל את מנהל בית החולים ואם כן, מה הצורה הטובה ביותר?.


  • האם מנהל בית החולים חייב להיות רופא מנהל  או שניתן, ואולי אף רצוי, שבתי החולים ינוהלו על ידי מנהלים שאינם רופאים.

מנהלי בתי חולים מהארץ ומח”ול הציגו מניסיונם. פרופ’ עמרי ידלין מאונ’ תל אביב השווה את המאפיינים המשפטיים והציבוריים של בתי חולים לחברות ציבוריות ומר יוסי ניצני תאר את חוויותיו כיו”ר דירקטוריון של בית חולים הדסה וכחבר דירקטוריון בטבע.

ד”ר אידלמן, יו”ר ההסתדרות הרפואית קבע באופן מוחלט כי על מנהל בית חולים להיות רופא. רופאים מנהלים אחרים לא היו כה נחרצים והרוח השלטת הייתה שאין לקבל קביעה מוחלטת אלא להתאים את סוגיית הניהול לאופיו של הארגון ולסביבה בה הוא פועל.

לגבי הצורך בגוף מפקח אשר יפעל לצידו של מנהל בית החולים, פרטי כציבורי, הייתה תמימות דעים בנחיצותו של גוף כזה. הרכבו של גוף זה יכול להיות גמיש אבל הכרח שתהיה בו נציגות ציבורית פעילה. סמכויותיו של “דירקטוריון” כזה יכולות להשתנות בהתאם לבעלות על בית החולים, אופיו ומטרותיו.

הסדנה ננעלה ע”י ד”ר רוני גמזו, מנכ”ל משרד הבריאות שהצהיר על כוונותיו להוביל מהלך שיגרום למינוי מועצות מנהלים לבתי החולים הממשלתיים ובתי החולים של שרותי בריאות כללית בכדי לשפר את ניהול המערכת ולשחרר את מנכ”ל משרד הבריאות מהניהול השוטף של בתי החולים.

מקור: סלעית תקשורת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה