שיעורי סרטן שד בארצות הברית אינם עוד במגמת ירידה (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

הירידה החדה בשיעורי ההיארעות של סרטן שד שתועדה בארצות הברית בשנת 2003 התייצבה. שיעורי ההיארעות אינם במגמת ירידה עוד, ולמעשה, בחלק מהאוכלוסיות נרשמה אף עליה בשיעורי ההיארעות. הממצאים פורסמו בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

הירידה החדה בשיעורי סרטן שד שתועדה בנשים לבנות לא-היספאניות בארצות הברית בשנת 2003 נבעה ברובה מירידה חדה בטיפול הורמונאלי לאחר-מנופאוזה בעקבות תוצאות מחקר WHI (Women’s Health Initiative) משנת 2002 אודות הסיבוכים של טיפול הורמונאלי משולב. כעת התייצבו שיעורי ההיארעות של סרטן שד, ותתכן אף עליה בחלק מהקבוצות.

להערכת מגמת היארעות סרטן שד לאחר 2003 התבססו החוקרים על נתונים מ-12 מאגרי SEER (Surveillance, Epidemiology and End Results) אודות שיעורי ההיארעות של סרטן שד פולשני בנשים בין השנים 2000-2007.

לא נרשם שינוי משמעותי בשיעורי ההיארעות הכוללים של סרטן שד בנשים שחורות או בנשים לבנות לא-היספאניות או בנשים היספאניות בין השנים 2003-2007. בנשים לבנות לא-היספאניות בגילאי 40-49 שנים נרשמה עליה קלה של 2.7% בשנה בהיארעות סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן וירידה בממאירויות שליליות לקולטנים לאסטרוגן.בנשים שחורות בגילאי 40-49 שנים נרשמה עליה שנתית של 5.24% בשיעורי סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן. בנשים לבנות לא-היספאניות בגילאי 60-69 שנים נרשמה ירידה קלה בממאירויות שליליות לקולטנים לאסטרוגן. בנשים שקיבלו טיפול הורמונאלי לאחר מנופאוזה נרשמה ירידה ממושכת בכל קבוצות הגיל.

לדברי החוקרים, ישנם מספר גורמים אפשריים שתרמו להתייצבות שיעורי ההיארעות של סרטן שד בנשים לבנות לא-היספאניות בארצות הברית. טיפול הורמונאלי לאחר-מנופאוזה מביא לעיכוב באבחנת סרטן שד.

טיפול הורמונאלי מוביל גם לעליה בצפיפות השד ומפריע לרגישות בדיקות ממוגרפיה. ללא השפעת טיפול הורמונאלי, ממוגרפיה עשויה הייתה לסייע באבחנה של ממאירויות נוספות של השד. ההתייצבות עשויה לשקף את השיעור היציב יחסית של בדיקות סקר ממוגרפיה בארצות הברית משנת 2000.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev. Published online February 28, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה