מקומה של בדיקת TEE בפרוצדורות TAVI (מתוך J Am Coll Cardiol Img)

בדיקת TEE (Transesophageal Echocardiography) עשויה לשמש כבדיקת ההדמיה העיקרית להכוונת פרוצדורות TAVI (Transcatheter Transapical Aortic Valve Implantation), כך מדווחים חוקרים מקנדה במהדורת פברואר של JACC: Cardiovascular Imaging.

לדברי החוקרים, השימוש בבדיקת TEE כבדיקת ההדמיה העיקרית להכוונת TAVI לווה בתוצאות קליניות והמודינאמיות דומות לאלו של בדיקת אנגיוגרפיה. כמו כן, חלה ירידה משמעותית בשימוש בחומר ניגוד במהלך הפרוצדורות, ולכך עשויה להיות חשיבות קלינית רבה בכל הנוגע להתפתחות נפרופתיה על-רקע חומר ניגוד לאחר הפרוצדורה.

החוקרים ערכו השוואה בין בדיקת TEE ובין אנגיוגרפיה ב-100 חולים, כאשר ב-25 המקרים הראשונים הפרוצדורה בוצעה עם אנגיוגרפיה כבדיקת ההדמיה העיקרית וב-75 המקרים האחרונים, TAVI בוצע תחת הכוונת בדיקת TEE.

חולים אלו סבלו לרוב מהיצרות תסמינית וחמורה יותר של המסתם האאורטלי, שנקבעה כלא-נתיחה או בסיכון ניתוחי גבוה מאוד.

לא תועדו הבדלים בשיעורי ההצלחה של הפרוצדורה בין שתי בדיקות ההדמיה, אך משך הפרוצדורה היה קצר יותר משמעותית וכמות חומר הניגוד הייתה נמוכה יותר משמעותית בקבוצת TEE.

הפרעה במיקום המסתם, שדרשה פרוצדורה שנייה או אי-ספיקה חמורה של המסתם האאורטלי תועדה בחולה אחד (4%) בקבוצת אנגיוגרפיה ובארבעה חולים בקבוצת TEE (5.3%). לא תועדו מקרים של תסחיפים, הפרעה במיקום המסתם או חסימת עורקים כליליים ב-18 החולים שעברו Transapical TAVI בהכוונת TEE ופלאורוסקופיה (ללא אנגיוגרפיה).

שישה חולים (אחד בקבוצת אנגיוגרפיה וחמישה בקבוצת TEE) נזקקו לתמיכה המודינאמית עם מעקף לב-ריאה (p=1.0).

לא תועדו הבדלים בשיעורי התמותה לאחר 30 ימים בין קבוצת אנגיוגרפיה (12%) ו-TEE (13.3%), ולא היו הבדלים בין הקבוצות בהפחתת המפל הממוצע על המסתם האאורטלי והעלייה בשטח המסתם האאורטלי.

שיעורי ההישרדות לאחר שנה אחת עמדו על 84% בקבוצת אנגיוגרפיה ו-75% בקבוצת TEE.

החוקרים סבורים כי שילוב שתי הטכניקות (אנגיוגרפיה ו-TEE) הינה האפשרות הטובה ביותר להכוונת TAVI. עם זאת, ההחלטה הסופית ביותר בנוגע למיקום המסתם והשתלתו התבססה לרוב על אנגיוגרפיה. המחקר הנוכחי תומך בסברה כי TEE הינה טובה כמו אנגיוגרפיה להכוונת המיקום הסופי של המסתם התותב.

J Am Coll Cardiol Img. 2011;4:115-124,125-127

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה