עדשות מגע רכות עם פוקוס כפול מאטות התקדמות מיופיה בילדות (Ophthalmology)

ממחקר מוקדם מניו-זילנד עולה כי עדשות מגע רכות, בעלות פוקוס כפול, עשויות להאט את התקדמות מיופיה בילדים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Ophthalmology.

לדברי החוקרים, בעוד שתיקון אופטי משיב את חדות הראייה, הוא אינו בולם את הגדלת עין מיופית. לאור זאת, ילדים עם מיופיה נותרים בסיכון מוגבר למחלה עינית בשלב מאוחר במהלך חייהם.

באופן ספציפי, הסיכון המוגבר לגלאוקומה, היפרדות רשתית וכדומה קשור להגדלה האקסיאלית של העין.

בקרת גדילת העין המתפתחת נעשית ע”י משוב חיובי בתוך העי הכולל מנגנונים לזיהוי דה-פוקוס באזור מסוים ברשתית. במידה והעין גדולה מדי והרשתית מצויה מאחורי המישור הפוקאלי, מיוצר סיגנל המשפיע על רימודלינג מקומי של הלחמית להפחתת הארכת העין.

החוקרים פיתחו עדשות מגע רכות בעלות פוקוס כפול, עם אזור מרכזי לתיקון שגיאות רפרקטיביות והצגת תמונה ברורה על הרשתית, בעוד שאזורי טיפול קונצנטריים בעדשה יוצרים בו-זמנית אזורי דה-פוקוס בפריפריה.

מדגם המחקר כלל 40 ילדים שהרכיבו את העדשות בעין אחת ועדשה לראיה לרחוק בעין השנייה למשך עשה חודשים, ולאחר מכן החליפו בין העיניים למשך 10 חודשים נוספים. הילדים היו בגילאי 11-14 שנים.

במהלך התקופה הראשונה, השינוי הממוצע ב-SER (Spherical Equivalent Refraction) היה 0.44- דיופטרים בעיניים עם עדשות המגע הרכות בעלות פוקוס כפול, לעומת 0.69- באלו עם עדשות הביקורת. העליה הממוצעת באורך האקסיאלי הייתה 0.11 מ”מ ו-0.22 מ”מ.

ב-70% מהילדים חלה האטה בהתקדמות מיופיה בשיעור של 30% ומעלה בעין עם העדשה הרכה בעלת פוקוס כפול, בהשוואה לעדשת הביקורת. תוצאות דומות תועדו במהלך התקופה השניה של המחקר, לאחר ההחלפה בין העדשות.

יתרה מזאת, לא תועד הבדל בחדות הראיה וברגישות לניגודיות בין שני סוגי העדשות, והעיניים בהם הורכבו עדשות פוקוס כפול יכלו להתאים עצמן לחפצים קרובים דרך האזור המרכזי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עדשות אלו עשויות להביא להאטת התקדמות מיופיה ללא פגיעה בחדות הראייה.

Ophthalmology. Posted online January 27, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה