השמנת יתר קשורה לסיכוי גבוה יותר לחזרת פרפור פרוזדורים (מתוך Am J Cardiol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת American Journal of Cardiology עולה כי השמנת יתר קשורה לסיכוי גבוה יותר לחזרה של פרפור פרוזדורים (AF ) וכן לעומס AF גבוה יותר.

ידוע כי השמנה קשורה להופעה חדשה של AF , אך הקשר בין השמנה לבין חזרה של AF טרם נבדק. במחקר זה בדקו החוקרים קשר בין BMI לבין עומס AF וחזרת AF לפי נתונים ממחקר AFFIRM (או בשמו המלא Atrial Fibrillation Follow-Up Investigation of Rhythm Management ).

* מתוך מעל 2500 מטופלים עם רישום של BMI , BMI גבוה יותר נמצא קשור למספר רב יותר של היפוכים חשמליים (יחס סיכויים, OR , של 1.017 עבור עליה ב-1 ק”ג למטר רבוע ב-BMI , יחס סיכויים של 1.088 לעליה של 5 ב-BMI , יחס סיכויים של 1.183 עבור עליה של 10 ב-BMI , עם P=0.006 עבור כל יחס סיכויים).

* BMI גבוה נמצא קשור לסיכוי גבוה יותר של המטופלי להיות בפרפור בזמן ביקור מעקב (יחס סיכויים של 1.02 עבור עליה של 1 ב-BMI , יחס סיכויים של 1.104 עבור עליה של 5 ב-BMI , יחס סיכויים של 1.218 עבור עליה של 10 ב-BMI , עם P=0.0283 ).

בניתוח נתונים רב משתנים נמצא כי גודל העליה השמאלית ולא ה-BMI היה גורם מנבא בלתי תלוי לחזרה של AF או לעומס AF גבוה. מכיוון שגודל העליה השמאלית נמצא בקורלציה ל-BMI , ניתן להסביר את השפעת ה-BMI על AF על ידי גודל עליה שמאלית גדול יותר. לסיכום, השמנה מהווה גורם סיכון להארעות AF , לחזרת AF ולעומס AF גבוה יותר, ככל הנראה עקב עליה שמאלית גדולה יותר.

Am J Cardiol. December, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה