האם השמנת יתר של האם מביאה לבעיות התנהגות והתפתחות מאוחרת של הילד? (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר אולה קראסיק

מחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של כתב העת Pediatrics בדק את הקשר בין השמנת יתר של אישה טרם ההריון לבין התפתחות והתנהגות הילד שנולד. במספר מחקרים קודמים הודגמה נטיה של ילדים לאמהות עם השמנת יתר לבעיות התנהגות, כולל ADHD . המחקר הנוכחי לא מצא קשר זה לאחר התאמת הנתונים לפי משתנים מתערבים (confounding factors ).

החוקרים בדקו את הקשר בין השמנת האם טרם ההריון לבין הכישורים המילוליים והלא מילוליים, כמו גם בעיות התנהגות של הילדים שנולדו. הנתונים נלקחו מהמאגרים של British Avon Longitudinal Study of Parents and Children  (כ-5000 ילדים), ושל Dutch Generation R (כ-2500 ילדים).

התוצאות הלא מותאמות הדגימו קשר בין השמנת האם לבין כישורים מילוליים ירודים של הילד, אך לאחר התאמה למשתנים מתערבים, הקשר לא נשמר. הקשר בין השמנת האם לבין בעיות התנהגות של הילד נמצא בנתונים של Dutch Generation R , אך לא בנתונים של British Avon Longitudinal Study of Parents and Children . בשתי הקבוצות לא נמצא קשר בין השמנת האם לבין בעיות קשב, בעיות רגשיות או כישורים לא מילוליים של הילד. השמנת האב לא נמצאה קשורה לאף תוצאה של הילדים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לא נמצאה עדות לקשר בין השמנת האם לבין השפעה על הילוד מבחינת כישורים מנטליים או התנהגות. חלק מהקשרים שהודגמו לכאורה אבדו בהתאמת הנתונים לפי משתנים מתערבים, כגון מצב סוציואקונומי או מהלך לאחר הלידה.

Pediatrics, 127(1), January 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה