אינטק פארמה קיבלה אישור מענק מהמדען הראשי עבור המשך פיתוח גלולת האקורדיון בתקציב של עד כ-6.5 מיליון שקל

אינטק פארמה, העוסקת בהשבחת תרופות קיימות, הודיעה היום על קבלת אישור למענק פיתוח מהמדען הראשי במשרד התמ”ת, לצורך המשך הפיתוח הקליני של גלולת האקורדיון, לתקופה שמסתיימת ביום 31 בדצמבר 2010. במסגרת זו תקבל אינטק פארמה מענק של עד 3.2 מיליון שקל למימון מחצית מהפרויקט לפיתוח גלולת האקורדיון בתקציב כולל של עד 6.5 מיליון שקל.  

אינטק פארמה נמצאת בשלב Phase IIb של ניסוי קליני של גלולת האקורדיון בה משולבת תרופת הלבודופה המיועדת לחולי פרקינסון בשלבים  שונים של המחלה. תוצאות הביניים שהושגו בניסוי הראו הקטנה משמעותית , בעלת מובהקות סטטיסטית, של משך ההפרעות המוטוריות של חולי הפרקינסון וכן ירידה משמעותית מאוד במספר המתנים היומי של התרופה, הודות לאקורדיון.  כמו כן, קיבלה אינטק פארמה לאחרונה אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, להתחלת הניסוי הקליני Phase 2 בארה”ב  עם גלולת האקורדיון זלפלון לטיפול בהפרעות שינה.

אקורדיוןלבודופה הוא תכשיר ייעודי שפיתחה אינטק פארמה המכיל את תרופת הלבודופה במינונים שונים לצורך טיפול במחלה בשלביה השונים. תכשיר האקורדיון-לבודופה מיועד לייצב את רמתה בדם ובכך להביא, לראשונה, לירידה דרמטית בהפרעות המוטוריות ובמספר המתנים ביום באמצעות טיפול תרופתי אוראלי.

תחום השבחת תרופות קיימות נחשב לאחת האסטרטגיות הנפוצות בתעשיית התרופות בהן נוקטות החברות על מנת להגן על מוצריהן האתיים מפני תפוגת פטנט, להרחיב את מגוון האינדיקציות להן מיועדות התרופות וכן כדי להשיק מוצר חדש מוגן פטנט על בסיס תרופה גנרית קיימת. שיפור התרופות יכול להתבטא בין היתר, בהגברת היעילות, בהקטנה משמעותית של תופעות הלוואי הנגרמות מהשימוש בתרופות ובהפחתה משמעותית של מספר הפעמים שהחולה צריך ליטול את התרופה במהלך היממה.

לאינטק פארמה טכנולוגיה מוגנת פטנט המאריכה את משך הספיגה של תרופות הנספגות  בעיקר בחלק העליון של המעי על ידי השהייתן בקיבה לפרקי זמן ארוכים. מערכת הנשא הייחודית שפיתחה החברה גלולת האקורדיון, עשויה מפולימרים סינטטיים ומקופלת לתוך קפסולה סטנדרטית. לאחר הגעת הקפסולה לקיבה נפרש האקורדיון ונשאר בקיבה למשך פרק זמן ארוך משמעותית מהזמן שבו שוהות בקיבה טבליות וקפסולות אחרות. התרופה משתחררת באופן רציף ומבוקר בקיבה ומשם אל חלון הספיגה  בחלקו העליון של המעי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה