ליקויים קוגניטיביים נפוצים בילדים עם חשיפה תוך-רחמית ל-Valproate (מתוך הכנס השנתי ה-64 של AES)

חוקרים מדווחים כי בקרב ילדים שנחשפו ל-Valproate (ולפורל) במהלך החיים העובריים סיכון מוגבר לליקויים קוגניטיביים הנותרים למשך שנים. תוצאות מחקר NEAD (Neurodevelopmental Effects of Antiepileptic Drugs) מספקות עדות תומכת נוספת להמלצות הנוכחיות לפיהן על נשים להימנע מנטילת Valproate במהלך ההיריון.

לדברי החוקרים, ההנחיות בנוגע לאפילפסיה במהלך ההיריון שפותחו ע”י ה-American Academy of Neurology ו-American Epilepsy Society קוראות להימנע מטיפול ב—Valproate במהלך ההיריון, במידת האפשר.

מחקר NEAD הינו מחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, רב-מרכזי, מבריטניה וארה”ב. החוקרים כללו נשים הרות עם אפילפסיה שנטלו תרופות אנטי-אפילפטיות. מטרת המחקר הייתה לקבוע אם ישנן השפעות נוירו-התפתחותיות ארוכות-טווח בעקבות חשיפה תוך-רחמית לאחת מארבע התרופות הנפוצות בשימוש – –Valproate, Carbamazepine (טגרטול), Lamotrigine ו-Phenytoin.

ניתוח הביניים המתוכנן כלל 209 ילדים, אך המחקר צפוי להמשיך עד שהילדים יגיעו לגיל 6 שנים.

החוקרים מצאו כי בקרב ילדים שנחשפו ל—Valproate רמת האינטליגנציה הייתה נמוכה יותר בגיל 4.5 שנים. הם גם דיווחו על קשר שלילי בין רמת האינטליגנציה ובין מינון Valproate. הקשר עם תרופות אנטי-אפילפטיות אחרות לא היה משמעותי.

החוקרים תיעדו קשר בין אינטליגנציה אימהית ובין רמת המשכל של הילדים שנחשפו ל-Carbamazepine, Lamotrigine ו-Phenytoin, אך לא עם Valproate.

מדובר בממצאים מוקדמים והתוצאות הצפויות לילדים בגיל שש יהיו זמינות בעוד כשנה.

בהצגה נוספת שנערכה בכנס בסן-אנטוניו, חוקרים מסרו כי בקרב ילדים שנחשפו ל-Valproate במהלך החיים העובריים, היארעות גבוהה של הפרעת הסתגלות.

מדגם המחקר כלל 272 ילדים. מהתוצאות עולה כי בקרב אלו שנחשפו ל-Valproate או מספר תרופות אנטי-אפילפטיות שכיחות גבוהה יותר של הפרעות התנהגות בהשוואה לביקורות (p=0.023).

בהצגה נפרדת באותו כנס, ע”י צוות חוקרים אחר, החוקרים מצאו כי 94% מהצוותים הרפואיים בסקר יכלו לזהות נכונה כי Valproate הביא לעליה משמעותית בסיכון למומים מולדים מג’וריים. עם זאת, רק 55%היו מודעים לכך שהתרופה חוצה את השלייה.

American Epilepsy Society (AES) 64th Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה