הנחיות חדשות לטיפול באלרגיות למזון (מתוך הנחיות איגוד ה-NIAID)

איגוד ה-NIAID (National Institute of Allergy and Infectious Diseases) פרסם את ההנחיות הראשונות לטיפול באלרגיות למזון.

לפי ההנחיות החדשות, האמצעי העיקרי לטיפול באלרגיות למזון הוא הימנעות מאלרגנים ספציפיים, וכיום אין המלצה על טיפול תרופתי.

פאנל המומחים כלל 19 רופאים שפיתחו את ההנחיות החדשות. ההנחיות מהוות נקודות התחלה לקראת גישה מבוססת-ראיות לאבחנה וטיפול באלרגיה למזון. ההנחיות כוללות 43 המלצות קליניות ודנות הן בתגובות בתיווך נוגדנים מסוג IgE והן בתגובות שאינן בתיווך נוגדנים אלו.

המומחים סקרו את המהלך הטבעי של האלרגנים הנפוצים ביותר במזון בארצות הברית כולל ביצים, חלב, בוטנים, אגוזים, חיטה וסויה. לא חל שינוי בהיארעות והימצאות אלרגיות למזון במשך הזמן, כאשר מחקרים רבים הצביעו על עליה בשכיחות במהלך 10-20 השנים האחרונות.

מרבית הילדים עם אלרגיה לחלב, ביצים, סויה וחיטה, יוכלו בסופו של דבר לסבול את האלרגנים, בעוד שבאלו עם אלרגיה לאגוזים ובוטנים הסבירות לכך נמוכה יותר. בדומה, אלרגיות למזון שהחלו בבגרות נוטות להישאר עם הזמן.

מההנחיות עולה גם כי אלרגיות למזון עשויות להופיע במקביל לאסתמה, דרמטיטיס אטופית, אזופגיטיס אאזונופילית ואסתמה בזמן פעילות גופנית. הימנעות מאלרגנים במזון עשויה לשפר את התסמינים של חלק ממחלות הרקע הללו.

בהנחיות מתוארים גם מצבים בהם יש להעלות חשד קליני לאלרגיה למזון. יש לאשר נוכחות אלרגיה למזון, מאחר שמחקרים מצאו כי ב-50-90% מהמקרים החשודים כאלרגיה למזון, בפועל, לא מדובר בתגובה אלרגית למזון.

ההנחיות החדשות יסייעו לרופאים להבין אילו בדיקות נבחנו באופן מדעי לאבחנת אלרגיה למזון.

לפי ההנחיות, חולים עם אלרגיה לביצים צריכים לקבל את החיסון כנגד חצבת, חזרת ואדמת, למרות שהחיסון מבוסס על ביצים. הסקירה הספרותית אינה מספיקה לתמוך בחיסונים כנגד קדחת צהובה (Yellow Fever) וכלבת לחולים אלו, ואין די עדויות להמליץ על חיסון כנגד שפעת המבוסס על ביצים בחולים אלו.

חיסונים אלו הם די בטוחים באוכלוסיות אלרגיות לביצים.

ההנחיות אינן ממליצות על דיאטה אימהית במהלך ההיריון או ההנקה למניעת התפתחות או המהלך הקליני של אלרגיות למזון, אך הן ממליצות על הנקה בלבד של כל היילודים עד גילאי 4-6 חודשים, אלא אם ישנה התווית-נגד רפואית להנקה.

הטיפול המומלץ במקרים של אנאפילקסיס מתואר בקווים המנחים. המומחים מדגישים כי אפינפרין הינו טיפול הבחירה במקרים אלו ותרופות רבות אחרות, דוגמת אנטי-היסטמינים, סטרואידים ואחרים, מהווים קו טיפול שני.

מתוך הנחיות איגוד ה-NIAID (National Institute of Allergy and Infectious Diseases)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה