תוצאות מבטיחות לטכניקה חדשה לטיפול בממאירות ובגרורות של הכבד (מתוך הכנס השנתי ה-37 של VEITH)

טכניקה הקרויה Chemosaturation מאפשרת להעביר מינונים גבוהים של כימותרפיה לאתרי ממאירות בכבד באופן בטוח יותר מטכניקת IHP (Intrahepatic artery Perfusion), כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-37 של VEITH.

החוקרים מסבירים כי הטכניקה הניסיונית מבוססת על טיפול בהכוונת-צנתר, כימותרפיה והמופילטרציה של אספקת הדם לכבד להפחתת הרעילות, הינה פרוצדורה מבטיחה לטיפול בגידולי כבד.

המקור ל-Chemosaturation הוא בטכניקת IHP, טכניקה כירורגית פולשנית ישירה לטיפול בסרטן הכבד, הדורשת אשפוז ביחידת טיפול נמרץ למשך 3-5 ימים, ובבית חולים למשך 11-15 ימים. Chemosaturation הינה גישה זעיר פולשנית, הדורשת רק 12-24 שעות ביחידת טיפול נמרץ  ו-2-3 ימים בבית החולים. ניתן לבצע את פרוצדורת IHP פעם אחת בלבד, בעוד שעל טכניקת Chemosaturation ניתן לחזור מספר פעמים.

השימוש בטכניקת IHP היה מוגבל בשל רעילות כבדית. בעידן IHP, שיעורי התגובה נעו בין 60% עד 70%, אך הישנות תועדה בחולים רבים, ללא אפשרויות טיפול טובות.

ל-Chemosaturation שלושה שלבים: בידוד זרימת דם מורידי הכבד; סטורציה של העורק הכבדי עם מינונים גבוהים מאוד של Melphalan באמצעות צנתר, אמבוליזציה של סעיפים של העורק למניעת דליפה של הכימותרפיה לעורקים המספקים איברים אחרים; וסינון של הדם בכבד, המוצא ולאחר מכן מוחזר לגוף דרך הוריד הג’גולרי.

המטרה של כימופילטרציה היא להפחית את החשיפה של כימותרפיה ככל הניתן. עם זאת, עדיין חל דיכוי של מח העצם עם הטכניקה החדשה, אך מדובר בדיכוי הפיך עם תמיכה של גורמי גדילה.

הטכניקה עברה בדיקות בשלב 1 ובשלב 2 וכיום נבחנת במחקר בשלב 3. בשלב 1, מינוני Melphalan הועלו עד 3.5 מ”ג לק”ג בחולים עם גרורות לכבד, מלנומה עינית, או גידולים נוירואנדוקריניים.

המחקר בשלב 3 כלל חולים עם מלנומה עינית או עורית עם גרורות לכבד. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול הזמין הטוב ביותר או Chemosaturation. יעד הסיום העיקרי הוא הזמן עד להתקדמות הגידול.

בעבר, הטכניקה הדגימה שיפור בזמן עד להתקדמות הגידול עם Chemosaturation ומתן Melphalan במינון-גבוה, בהשוואה לפלסבו.

החוקרים ממתינים בציפייה לתוצאות מחקרים בשלב 3.

37th Annual VEITH Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה