האיגוד הקרדיולוגי הקנדי הכליל את (Dabigatran (Pradaxa בהנחיות המעודכנות לטיפול בפרפור פרוזדורים

האיגוד הקרדיולוגי הקנדי ה- CCS) Canadian Cardiovascular Society ) פרסם הנחיות חדשות לטיפול בפרפור פרוזדורים. במאמר הצפוי להתפרסם בקרוב יופיעו המלצות ספציפיות בנוגע לאבלציה באמצעות צנתר, וכן הנחיות חדשות בנוגע לחלק מהתרופות נוגדות-הקרישה והאנטי-אריתמיות החדשות.

 לדברי המומחים, שכיחות פרפור פרוזדורים ממשיכה לעלות, אך פיתוח פרוצדורות וטיפולים חדשים הוביל לעדכון ההנחיות הקנדיות, שלא עודכנו מאז 2004.

ההנחיות החדשות כוללות התייחסות ל-Dabigatran (פרדקסה), שאושרה לאחרונה ע”י ה-FDA ועל ידי רשויות הבריאות בקנדה למניעת שבץ ותסחיף סיסטמי בחולים עם פרפור פרוזדורים. הכללת Dabigatran בהנחיות המעודכנות לשנת 2010 נועדה לאפשר הכנסת התרופה למערך הטיפולי ברגע אישורה בקנדה.  

 Dabigatran (פרדקסה)

משרד הבריאות הקנדי אישר את Dabigatran למניעת אירועי שבץ ותסחיפים סיסטמים בחולים עם פרפור פרוזדורים. המינונים שאושרו הינם  150 מ”ג ו-110 מ”ג.

ההנחיות המעודכנות התבססו על מחקר ה-RE-LY , מחקר פורץ דרך שהשווה בין dabigatran  ובין קומדין במניעת שבץ בחולים עם פרפור פרוזדורים.

 במחקר נמצא כי מינון ה-150 מ”ג עדיף על קומדין ומפחית את הסיכון לשבץ ב- % 35   יותר מקומדין, ללא עליה בסיכון לאירועי דמם. מינון ה- 110 מ”ג נמצא דומה לקומדין במניעת שבץ, אך  בעל הפחתה משמעותית בסיכון לאירועי דמם. 2 המינונים מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון לדמם תוך מוחי, שהינו הדימום בעל ההשלכות החמורות ביותר (הפחתה של כ- 60% במינון הגבוה).

להלן נקודות עיקריות מתוך ההנחיות המעודכנות :

*היעילות והבטיחות העולים ממחקר ה- RE-LY , ה- Dabigatranמועדף (preferred) על קומדין ומינון של 150 מ”ג עדיף על מינון של 110 מ”ג (עדויות באיכות גבוהה, המלצה מותנית).

*בחולים עם סיכון נמוך לשבץ (מדד CHADS2 של 1) הטיפול יכלול קומדין או Dabigatran (המלצה חזקה, עדויות באיכות גבוהה). עם זאת, על-בסיס שיקולי סיכון/תועלת , אספירין הינו חלופה סבירה (המלצה מותנית, עדויות באיכות בינונית).

*בחולים עם סיכון בינוני-עד-גבוה לשבץ (מדד CHADS2 של 2 ומעלה), הטיפול יכלול קומדין או Dabigatran (המלצה חזקה, עדויות באיכות גבוהה).

אבלציה באמצעות צנתר

בנוסף לשילוב Dabigatran בהנחיות הקנדיות, המומחים סיפקו הנחיות בנוגע לאבלציה באמצעות צנתר, המומלצת לחולים שנותרים תסמיניים לאחר ניסיון טיפול באנטי-אריתמיות ובמקרים בהם הרצון הוא להביא לבקרת מקצב הלב (Rhythm Control ).

במקרים בהם נכשל הטיפול באנטי-אריתמיות, ישנה המלצה מותנית לשקול אבלציה באמצעות צנתר. ההמלצה מבוססת על חולים עם מחלת לב קלה-עד-בינונית ומיועדת למצבים בהם הלב תקין, מבחינה מבנית, ועם כישלון טיפול תרופתי. ההנחיות האירופאית די דומות להנחיות אלו.

 בנוגע למולטאק (Dronedarone ), קו טיפול ראשון, החוקרים טוענים כי התרופה החדשה נסבלת היטב עם פרופיל תופעות לוואי טוב יותר מ-Amiodarone .

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה