חומצות שומן אומגה-שלוש להקלה על דיכאון סביב מנופאוזה (Menopause)

ממחקר קטן חדש עולה כי יש מקום לניסיון טיפול בחומצות שומן אומגה-שלוש להקלה על הפרעת דיכאון מג’ורי וגלי חום בנשים במהלך המעבר למנופאוזה.

החוקרים מתרגשים מהאפשרות להתערבות לא-הורמונאלית בסיכון נמוך לטיפול בהפרעות מצב רוח ובתסמינים הקשורים במעבר למנופאוזה. לדבריהם, השימוש הנרחב בטיפולי רפואה משלימה ואלטרנטיבית ותוספים תזונתיים מצריך מחקר קפדני להערכת התערבויות אלו, במטרה להבטיח כי הנשים הללו מקבלות טיפול רפואי בטוח ומתאים.

מדגם המחקר כלל 20 נשים, שקיבלו שלוש קפסולות של חומצות שומן אומגה-שלוש ביום (Eicosapentaenoic Acid ו-Docosahexaenoic Acid, 2 גרם).

כל הנשים למעט אחת השלימו את 8 שבועות המחקר. מדד MADRS (Montgomery-Asberg Depression Rating Scale) ירד מ-24.2 בתחילת המחקר ל-10.7. ב-70% מהנשים חלה ירידה של לפחות 50% במדד MADRS. 45% נשים הוגדרו בהפוגה עם מדד MADRS סופי של 7 ומטה.

הן רמות Eicosapentaenoic Acid והן רמות Docosahexanoic Acid עלו במהלך המחקר ובקרב הנשים שהגיבו לטיפול רמות Docosahexanoic Acid טרם הטיפול היו נמוכות יותר משמעותית בהשוואה לנשים שלא הגיבו לטיפול.

15 נשים (75%) סבלו מגלי חום בתחילת המחקר. מדד גלי החום שלהן במהלך 24 שעות ירד מממוצע של 9.0 ל-2.5 בתום הטיפול. בקרב נשים בהן חל שיפור בדיכאון הסבירות להקלה בגלי חום הייתה גבוהה יותר.

לאור הסיכון האפשרי של טיפול הורמונאלי וטיפול בנוגדי-דיכאון, החוקרים קוראים לערוך מחקרים גדולים יותר להערכת החשיבות של חומצות שומן אומגה-שלוש בטיפול בהפרעת דיכאון מג’ורי בנשים סביב תקופת המנופאוזה.

Menopause. Posted online November 27, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה