התקדמות באיזון חולים עם יתר לחץ דם בארצות הברית (מתוך דו”ח ה-CDC)

מנתונים עדכניים עולה כי חלה התקדמות בכל הנוגע לשיפור המודעות, הטיפול והאיזון של חולים עם יתר לחץ דם בארצות הברית, אם כי נותרה עוד עבודה רבה בנושא.

לפי הדו”ח האחרון מטעם ה-CDC (Center for Disease Control and Prevention), שכיחות יתר לחץ דם נותרה קבועה במהלך העשור האחרון, ונעה סביב 30%, בקרב גברים ונשים. באותה עת, המודעות ללחץ דם גבוה השתפרה, ועוד ועוד חולים נוטלים תרופות להפחתת לחץ דם ולאיזון לחץ הדם.

המאמר מבוסס על הערכות טיפול ואיזון יתר לחץ דם בין השנים 1998-2008, על-בסיס נתוני NHANES (National Health and Nutrition Examination Surveys).

בהתייחס לנתונים מומחים בתחום הביעו חשש כי השכיחות של יתר לחץ דם שצוטטה בדו”ח אינה מעריכה נכונה את הבעיה. עם זאת, להערכתם אין ספק כי חלה התקדמות בנושא, עם פיתוח תרופות טובות יותר וכן החולים מתמודדים טוב יותר עם הטיפול, ושיעורי השבץ ירדו באופן משמעותי.

מהנתונים העדכניים עולה כי בקרב אלו עם יתר לחץ דם, 80.6% היו מודעים לבעיה בשנים 2007-2008, עליה משיעור של 69.6% בשנים 1999-2000. שיפור המודעות תועד בעיקר בקרב לבנים לא-היספאנים ושחורים לא-היספאנים.

מהדו”ח עולה עוד כי כ-75% מאלו עם יתר לחץ דם מקבלים כיום טיפול תרופתי, עליה משיעור של 60.2% בשנים 1999-2000; שיפור זה תועד בכל המינים ובכל הקבוצות האתניות. עם זאת, הוא היה מוגבל לאלו בגילאי 18-39 ולאלו בני 60 ומעלה. לא חלה עליה משמעותית בשיעור החולים עם יתר לחץ דם המטופלים תרופתית בקבוצת הגיל 40-59 שנים.

גם בנושא איזון יתר לחץ דם נרשמה עליה משמעותית, עד כ-50% בשנים 2007-2009 לעומת 30.3% בשנים 1999-2000, ושיפור זה תועד בקרב גברים ונשים, בכל קבוצות הגיל ובשלוש הקבוצות האתניות העיקריות בארצות הברית. עם זאת, המשמעות היא כי עדיין כמחצית מחולי יתר לחץ דם בארה”ב אינם מאוזנים ומצויים בסיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים ומוות מוקדם.

National Center for Health Statistics data brief, October 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה