צנתור בגישה רדיאלית לטיפול במחלה של העורק הכלילי השמאלי הראשי (J Am Coll Cardiol Intv)

ממחקר חדש מסין עולה כי רה-וסקולריזציה מילעורית של העורק הכלילי השמאלי הראשי ניתנת לביצוע בגישה רדיאלית, עם שיעורי הצלחה דומים לצנתור בגישה פמוראלית. יתרה מזאת, משך האשפוז קצר יותר ושכיחות סיבוכי דמם נמוכה יותר.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את התוצאות בין צנתור מילעורי בגישה רדיאלית וגישה פמוראלית, עם הכנסת תומכן משחרר-תרופה במחלה של העורק הכלילי השמאלי הראשי.

לדברי החוקרים, לאור המגבלות הכרוכות בצנתור בגישה רדיאלית בנגעים באנטומיה בסיכון גבוה, במקרים של Unprotected Left Main CAD עולות שאלות בנוגע לאפשרות לבצע את הפרוצדורה בגישה רדיאלית, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי בגישה פמוראלית.

המחקר כלל 821 חולים עם Unprotected Left Main CAD שעברו רה-וסקולריזציה מילעורית בגישה רדיאלית (353 חולים) או בגישה פמוראלית (468 חולים).

שיעורי ההצלחה של הפרוצדורה עמדו על 97% ו-96%, בהתאמה (p=0.57), ומשך זמן הפרוצדורה עמד על 61.6 דקות ו-62.7 דקות (p=0.13).

עם זאת, נפח חומר הניגוד שניתן היה קטן משמעותית עם 311 מ”ל לעומת 320 מ”ל (p=0.02). כמו כן, השיעור המשולב של דימום מג’ורי ומינורי עמד על 0.6% ו-2.8% עם צנתור בגישה רדיאלית וגישה פמוראלית, בהתאמה (p=0.02).

כאשר החוקרים התאימו תת-קבוצה של 254 חולים מכל קבוצה, הם לא מצאו הבדל מובהק סטטיסטית בשיעור הסיבוכים לאחר מעקב ממוצע בן 17 חודשים. באופן ספציפי, שיעורי התמותה הקרדיווסקולארית עמדו על 1.2% בגישה רדיאלית ו-2.0% בגישה פמוראלית. שיעור האוטמים הלבביים הלא-פטאליים עמד על 4.7% ו-2.4%, ושיעור TVR (Total Vessel Revascularization) עמדו על 6.0% ו-6.7%, בהתאמה.

J Am Coll Cardiol Intv. Posted October 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה