לנשים עם סרטן שד גרורתי מומלץ טיפול כימותרפי ארוך ככל הניתן (מתוך הכנס השנתי ה-35 של European Society for Medical Oncology Congress)

הארכת טיפול כימותרפי בנשים עם סרטן שד גרורתי מביאה לדחיית התקדמות המחלה ושיעורי התמותה, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה שהוצגה בכנס השנתי ה-35 של European Society for Medical Oncology Congress.

מהסקירה עולה כי טיפול ממושך יותר בכימותרפיה קו-ראשון, עד להתקדמות המחלה או עד מספר מחזורי טיפול מוגדר מראש, הוביל לירידה של 36% בשיעורי התקדמות המחלה. הממצאים היו מובהקים סטטיסטית וחלה ירידה של 9% בשיעורי התמותה.

משך הטיפול האופטימאלי בכימותרפיה קו-ראשון עדיין אינו מוגדר היטב. בארה”ב, כימותרפיה ניתנת לרוב עד להתקדמות המחלה, אך באירופה הנוהל פחות מוגדר. אונקולוגים רבים באירופה מפסיקים את הטיפול הכימותרפי לאחר מספר מוגדר מראש של מחזורי טיפול, עם קביעת משך הטיפול הכימותרפי לפי תגובתיות החולה, נסבלות הטיפול והעדפות הרופא.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה שכללה 11 מחקרים משלושים השנים האחרונות, במטרה לקבוע את ההשפעה של הארכת טיפול כימותרפי מעבר למספר מחזורי טיפול שהוגדר מראש על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ושיעורי ההישרדות הכוללים בחולות עם סרטן שד גרורתי. סה”כ נסקרו 2269 מקרים.

מהתוצאות עולה עדיפות מובהקת סטטיסטית ובעלת משמעות קלינית בזמן עד להתקדמות המחלה. חלה ירידה של 36% בסיכון להתקדמות המחלה, וכן ירידה של 9% בסיכון לתמותה. ממצאים אלו מאשרים כי מבחינת שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, יש להמשיך בטיפול הכימותרפי לאחר איזון המחלה.

היקף ההשפעה של טיפול כימותרפי ממושך בהפחתת שיעור התקדמות המחלה ושיעורי התמותה היה דומה בכל המחקרים.

החוקרים מודים שנותרו מספר שאלות פתוחות הדורשות מחקרים נוספים, כולל מהו משך הטיפול הממושך האופטימאלי? האם יש להמשיך בטיפול באותה כימותרפיה עד לרעילות או התקדמות המחלה? האם יש לבחור בתכשיר בודד או שיש מקום לטיפול כימותרפי ממושך במינון-נמוך למניעת מינונים רעילים? וכיצד להתייחס לתכשירים מכוונים, דוגמת אנטי-אנגיוגנזה ותכשירים המכוונים כנגד Her2?

35th European Society for Medical Oncology Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה