מקומן של Liraglutide ו-Sitagliptin בטיפול בחולי סוכרת (מתוך כנס European Association for the Study of Diabetes)

לשתי תרופות חדשות יחסית לטיפול בסוכרת מסוג 2 Liraglutide (ויקטוזה) ו-Sitagliptin (ג’נוביה) – יש תפקיד בטיפול בחולי סוכרת, מאחר שהוכח כי הן עשויות לשפר את איזון רמות הסוכר בדם, לצד הפחתת משקל הגוף, ויום אחד עשויות לשמש כתחליף לטיפול באינסולין בחולי סוכרת מסוג 2 התלויים באינסולין, כך מדווחים חוקרים בכנס של European Association for the Study of Diabetes.

החוקרים דנו בנתונים נוספים ממחקרי LEAD (Liraglutide Effect and Action in Diabetes) עם Liraglutide. הם דיווחו על התוצאות האחרונות מ-LEAD, שהשוו את Liraglutide עם Sitagliptin; מחקרים אלו מצאו כי Liraglutide נסבל טוב יותר ומפחית רמות HbA1c ומשקל גוף באופן משמעותי יותר מ-Sitagliptin כאשר ניתן בתוספת למטפורמין; כמו כן, חולים שטופלו במינון גבוה יותר של Liraglutide דיווחו על שביעות רצון גדולה יותר.

לדברי החוקרים, שתי התרופות מהוות תוספת חשובה לסל התרופות לטיפול בסוכרת, כאשר ההחלטה בנוגע לטיפול תקבע ע”י הרופא והמטופל.

את העובדה כי טיפול ב- Liraglutide הוביל לירידה גדולה יותר במשקל מ-Sitagliptin יש לקחת בחשבון אל מול העובדה כי מדובר בטיפול הניתן בצורת זריקות, עם שיעור גבוה של בחילות בעקבות הטיפול.

הטיפול האידיאלי בחולי סוכרת מסוג 2 הוא כזה שיביא לשיפור איזון רמות הסוכר, לצד הפחתת המשקל. בתוספת למטפורמין, Liraglutide ו-Sitagliptin הביאו לירידה ברמות הסוכר בדם ובמשקל הגוף, לכן כעת לחולים יש אפשרות בחירה.

בעתיד, Liraglutide ו-Sitagliptin עשויות להפוך לטיפול קו-ראשון כאשר ניתנות בתוספת למטפורמין.

בחולים בעלי עודף-משקל ואיזון גליקמי ירוד, נקיטת משנה זהירות בהפחתת או שינוי הטיפול באינסולין בזמן מעבר לטיפול חדש יותר לוותה בשיעורי הצלחה גבוהים יותר בחלק מהמקרים.

באפריל השנה פרסמו החוקרים מאמר ב-Lancet בנוגע למחקר השוואה בין Liraglutide ו-Sitagliptin בחולי סוכרת מסוג 2 שאינם מאוזנים תחת הטיפול במטפורמין בלבד. Liraglutide היה עדיף על Sitagliptin באיזון רמות הסוכר והוביל לירידה גדולה יותר במשקל הגוף.

בכנס EASD דיווחו החוקרים על תקופת הארכה בת 52 שבועות של אותו מחקר, בו חולים נותרו תחת הטיפול אליו הוקצו, עם ירידה בערכי HbA1c ושמירה על משקל הגוף בכל קבוצות הטיפול.

משאלון שחולק לחולים עולה כי שביעות הרצון של המטופלים הייתה גבוהה יותר עם Liraglutide (במינון 1.8 מ”ג) בהשוואה ל-Sitagliptin, והיא לא נבעה מירידה גדולה יותר במשקל הגוף.

אעפ”י ש- Liraglutide לווה תחילה בשיעור גבוה יותר של בחילות, בהשוואה ל-Sitagliptin, הטיפול נסבל היטב בסה”כ והוביל לירידה גדולה יותר בערכי HbA1c ובמשקל הגוף בהשוואה ל-Sitagliptin, ולכן לשביעות רצון גבוהה יותר של המטופלים.

מתוך כנס European Association for the Study of Diabetes

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה