בדיקת קריוטיפ פולשנית אינה מובילה ליתר לחץ דם אימהי (מתוך ה- BJOG)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות אנאליזה חדשה שפורסמה בירחון BJOG ב- 17 באוגוסט, עולה כי דיקור מי שפיר ובדיקת סיסי שלייה אינם תורמים ליצירת יתר לחץ דם אימהי במהלך ההיריון או לרעלת היריון.

יש לציין כי עלו חששות באשר לפגיעה שלייתית בבדיקות פולשניות בשליש הראשון או השני להיריון אשר עלולה להגביר את הסיכון לסיבוכי יתר לחץ דם בשליש השלישי.

על מנת לבדוק האם קיים קשר שכזה, ערכו החוקרים סקירה של מאגר נתונים של 71,586 הריונות של עוברים יחידים.

מתוצאות הסקירה, עולה כי בהשוואה לנשים שלא עברו כל בדיקה פולשנית במהלך ההיריון, נשים שעברו דיקור מי שפיר הדגימו דווקא פחות יתר לחץ דם אימהי במהלך ההיריון, באופן שהיה מובהק סטטיסטית.

לדברי החוקרים, הסבר ביולוגי לירידה זו הינה קשה לזיהוי, על אף שירידה בלחץ בעת דגימת מי שפיר עשויה לשנות תנגודת וסקולארית ולהגביר זרימת דם לשלייה.

פרט לכך, שיעורי יתר לחץ דם הריוני, רעלת היריון קלה או קשה לא היו שונים משמעותית בין הנשים שעברו בדיקות פולשניות ובין נבדקות הביקורת.

תיאוריות שסברו כי בדיקות קריוטיפ עוברי פולשניות קשורות ליתר לחץ דם, הניחו כי היות ונעיצת השליה אינה מושלמת עד לשבוע 20 22 להיריון, דימום מקומי באיזור הדיקורים עלול לפגום בתהליך זה.

יחד עם זאת, טוענים החוקרים כי ממצאיהם אינםאינם תומכים בכל קשר בין פעולות פולשניות לבדיקת קריוטיפ עוברי ובין יתר לחץ דם אימהי בהיריון או רעלת היריון.

BJOG

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה