ניתן אישור אירופאי ל-Deep Brain Stimulation לטיפול באפילפסיה

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

ה- European Commission אישרה לאחרונה טיפול ב-Deep Brain Stimulation (DBS) במקרי אפילפסיה. ל-DBS ניתן אישור מסוג Conformité Européenne (CE), כטיפול נוסף במבוגרים הסובלים מפרכוסים שמקורם בפרכוס חלקי (Partial-onset seizures) והינם עמידים לטיפול.

בפרסום לעיתונות של היצרנית Medtronic, נאמר כי אפילפסיה עמידה לטיפול מהווה בעיה קשה, ו-DBS מהווה אפשרות טיפולית חשובה באוכלוסיה זו. האישור האירופאי התבסס על תוצאות מחקר ה- Stimulation of the Anterior Nucleus of the Thalamus in Epilepsy (SANTE), שהינו מחקר פרוספקטיבי רב-מרכזי, אקראי מבוקר וכפול סמיות. המחקר כלל 110 משתתפים, ומצא כי טיפול ב-DBS צמצם את תדירות הפרכוסים במטופלים עם פרכוסים חלקיים עמידים לטיפולים אחרים.

דוברי החברה ציינו כי בארה”ב השימוש ב-DBS לטיפול באפילפסיה נערך במסגרת ניסוי, ונמצא כעת בבדיקת מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). האישור האירופאי הוא הראשון שניתן לשימוש ב-DBS כטיפול באפילפסיה חמורה. בנוסף מאושר הטיפול בארה”ב ובאירופה במקרי רעד ראשוני (Essential Tremor) ומחלת פרקינסון מתקדמת. באירופה מאושר הטיפול גם במקרי דיסטוניה והפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD).

לדיווח Medtronic

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה