ניתוח קיסרי והסיכון הנשימתי ביילודים לאימהות נשאיות HIV (מתוך Obstet Gynecol.)

ממחקר חדש עולה כי שיעור תסמונות RDS (Respiratory Distress Syndrome) לאחר לידה בניתוח קיסרי אינם גבוהים יותר בקרב תינוקות שנולדו לאימהות נשאיות HIV/

לדברי החוקרים, למרות המאמצים הניכרים מצד האם והרופא המטפל, בחלק מנשאיות HIV בהיריון עדיין קיימים נגיפים בזרם הדם כאשר הן מתקרבות למועד הצפוי ללידה. ידוע כי ניתוח קיסרי טרם תחילת הלידה ופקיעת הקרומים עשוי לסייע בהגנה על היילוד מפני הדבקה ורטיקאלית בנגיף.

במטרה לבחון את ההשפעות הנשימתיות האפשריות של ניתוח קיסרי במקרים אלו, החוקרים ניתחו את הנתונים אודות 1194 זוגות של אימהות ויילודים. 412 עברו ניתוח קיסרי אלקטיבי לאחר חציון של 38.1 שבועות, 216 עברו ניתוח קיסרי לא-אלקטיבי לאחר חציון של 38.0 שבועות ויתר 566 הנשים ילדו בלידה נרתיקית לאחר חציון של 38.8 שבועות.

החוקרים מדווחים כי 3.6% מכלל היילודים אובחנו עם תסמונת RDS. ההיארעות עמדה על 4.4% בקבוצת הניתוח הקיסרי האלקטיבי, 7.4% לאחר ניתוח קיסרי לא-אלקטיבי ו-1.6% לאחר לידה נרתיקית. לאחר תקנון, לא נמצא קשר מובהק בין אופן הלידה ובין תסמונת RDS ביילודים אם כי תועדה מגמה של סיכון מוגבר עם ניתוח קיסרי.

בשל הסיכון הנשימתי ליילוד, בנשים שאינן נשאיות של נגיף ה-HIV ניתוח קיסרי מבוצע לרוב בשבוע 39 או לאחר מכן. מהמחקר עולה כי הסיכון הנשימתי ליילוד שנולד לאחר 38 שבועות היריון הוא נמוך. נשים הרות, שהן נשאיות של נגיף ה-HIV, יכולות לבחור לעבור ניתוח קיסרי לאחר 38 שבועות במטרה להגן על התינוק מפני זיהום HIV ללא חשש מפני סיכון מוגבר לבעיות נשימתיות.

החוקרים כותבים כי מניעת הדבקה בנגיף HIV מהאם ליילוד הינה אחת ההתקדמויות המוצלחות בתחום המיילדות בחמישים השנים האחרונות.

Obstet Gynecol. August 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה