כריתת רחם בגישה לפרוסקופית יעילה בטיפול בסרטן צוואר הרחם בשלב מוקדם (Am J Obstet Gynecol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-American Journal of Obstetrics & Gynecology עולה כי כרתת רחם בגישה לפרוסקופית הינה דרך יעילה לטיפול בסרטן צוואר הרחם בשלב מוקדם, עם הישרדות טובה בטווח הארוך.

החוקרים מטייוואן מוסיפים כי למרות שכריתה רדיקאלית של הרחם בגישה לפרוסקופית מלווה בשיעורי תחלואה נמוכים יותר, אין מידע רב בנוגע לתוצאות בטווח הארוך.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים סקרו את הנתונים אודות 139 נשים שעברו את הפרוצדורה בין השנים 1994 ו-2005. מרבית הנשים אובחנו עם מחלה בשלב 1A או 1B, ושלוש נשים אובחנו עם מחלה בשלב IIA. המנתחים הסירו חציון של 16 קשריות לימפה אגניות בכל חולה.

שיעור הסיבוכים התוך-ניתוחיים עמד על 6.5% (9 נשים), ושיעור הסיבוכים לאחר הניתוח עמד על 15.1% (21 נשים).

לאחר חציון מעקב של 92.1 חודשים, ממוצע שיעורי ההישרדות ללא-מחלה עמד על 91.01% ושיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 92.78%.

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים, וטובים יותר מהתוצאות של לפרוטומיה מסורתית, המלווה בשיעורי הישרדות כוללים של 80-85% בנשים עם סרטן של צוואר הרחם בשלב מוקדם.

עם זאת, בשל הקשיים הטכניים, קיימת עקומת למידה ולכן הטיפול הטוב ביותר הוא ע”י מנתחים מיומנים. אולם לאור התוצאות, נראה כי ניתוח בגישה לפרוסקופית הינו אפשרות טובה יותר לטיפול בסרטן צוואר הרחם.

עם היתרון של גישה זעיר-פולשנית, יש להציע לחולות כריתה רדיקאלית של הרחם בגישה לפרוסקופית, המבוצעת ע”י מנתחים מיומנים, ובעתיד גישה זו צפויה לשמש כטיפול המקובל.

Am J Obstet Gynecol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה