השוואה בין Doxycycline ובין Levofloxacin בטיפול בדלקת ריאות הנרכשת בקהילה (מתוך J Clin Pharm Ther)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי Doxycycline (דוקסילין) הינו חלופה יעילה וכלכלית ל-Levofloxacin (טאבניק) כטיפול אמפירי בדלקת ריאות הנרכשת בקהילה במחלקות פנימיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שכיחות דלקת ריאות הנרכשת בקהילה בארה”ב עומדת על 5-10 מיליון חולים מבוגרים בכל שנה, עם כ-1.1 מיליון אשפוזים. ההנחיות הנוכחיות תומכות במתן ופלאורוקינולונים כטיפול בודד בדלקת ריאות הנרכשת בקהילה במחלקות פנימיות ומתן Doxycycline כטיפול מונותרפי בחולים לא-מאושפזים.

פלאורוקינולונים הן תרופות יקרות וקיים חשש מפני התפתחות עמידות חיידקים כנגד תרופות אלו. לפיכך, במחקר הנוכחי העריכו החוקרים אם Doxycycline דומה ביעילותו ל-Levofloxacin בטיפול בדלקת ריאות הנרכשת בקהילה, בחולים המאושפזים במחלקות פנימיות.

המחקר הפרוספקטיבי כלל מבוגרים עם עדות קלינית ורדיוגרפית לדלקת ריאות, שנזקקו לאשפוז בבית חולים. החוקרים לא כללו במחקר חולים ספטיים, חולים שנזקקו לאינטובציה עקב היפוקסיה, מבוגרים המתגוררים במרכזים סיעודיים, חולים שאובחנו עם הפרעה חמורה בתפקוד הכבדי או הכלייתי, חולים שאושפזו לאחרונה או חולים עם דיכוי של מערכת החיסון.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול תוך-ורידי ב-Levofloxacin במינון 500 מ”ג ביום, או Doxycycline במינון 100 מ”ג, פעמיים ביום. לאחר השחרור מבית החולים, החולים היו במעקב למשך חודשיים.

בסה”כ, 30 חולים טופלו ב-Levofloxacin ו-35 טופלו ב- Doxycycline. הקבוצות היו דומות בפרופיל הקליני והמעבדתי. בנוסף, תועלת הטיפול לא הייתה שונה באופן מובהק בין הקבוצות (p=0.844). משך האשפוז בבית החולים עמד על 5.7 ימים בקבוצת המטופלים ב-Levofloxacin ו-4.0 בקבוצת המטופלים ב- Doxycycline (p<0.0012) . שיעורי כישלון הטיפול היו דומים בין שתי הקבוצות (p=0.893). סך עלות הטיפול האנטיביוטי עמדה על 122.07 דולרים בקבוצת המטופלים ב-Levofloxacin לעומת 64.98 דולרים בקבוצת המטופלים ב- Doxycycline (p<0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי Doxycycline מהווה חלופה יעילה וכלכלית ל-Levofloxacin בטיפול בחולים עם דלקת ריאות הנרכשת בקהילה.

J Clin Pharm Ther. 2010 Apr;35(2):195-200

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה