השוואה בין aliskiren ל-irbesartan בטיפול ביתר לחץ דם במטופלים עם סינדרום מטבולי (J Hum Hypertens )

ע”פ מחקר חדש מה-J Hum Hypertens עולה כי  aliskiren (ראסילז, נוברטיס) מציעה תועלת טיפולית גדולה יותר מאשר irbesartan (תכשיר מקבוצת ה-ARB) בטיפול ביתר לחץ דם בקרב מטופלים עם סינדרום מטבולי.

החוקרים מציינים בפתח המאמר שהסינדרום המטבולי, הידוע כשילוב של גורמי סיכון לתחלואה ותמותה קרדיווסקולרית, שכיח למדי בקרב הסובלים מיתר לחץ דם.  אקטיבציה של ציר הrenin-angiotensin-aldosterone system  ובקיצור RAAS מוצגת ע”י רמות מוגברות של plasma renin activity או בקיצור PRA , אשר באה לידי ביטוי בתצוגות השונות של סינדרום מטבולי.

הראסילז, כחוסם ישיר של ציר ה-RAAS , עשוי להביא לתועלת מוספת במטופלים עם סינדרום מטבולי שכן הראסילז פועל ישירות בציר זה ומגביל האקטיבציה בשלב מוקדם.

במחקר כפול סמיות זה השתתפו 141 מטופלים עם יתר לחץ דם (לחץ דם ממוצע היה 159/93 מ”מ כספית) , וסינדרום מטבולי (בהתאם להגדרות של ה-NCEP ATP III ) , אשר חולקו באופן אקראי לקבלת ראסילז 300 מ”ג או אירבסרטן 300 מ”ג ליום, למשך 12 שבועות.

המטופלים בראסילז 300 מ”ג השיגו לאחר 12 שבועות ירידה משמעותית ומובהקת סטטיסטית גדולה יותר של רמות לחץ דם בהשוואה לאירבסרטן : 13.8/7.1 מ”מ כספית לעומת 5.8/2.8 מ”מ כספית.

כתוצאה מכך שיעור גבוה יותר של מטופלים בקבוצת הראסילז השיג את היעד של פחות מ-135/85 מ”מ כספית : 29.2% לעומת 16.7% בלבד באירבסרטן , פער שהיה מובהק סטטיסטי.

בנוסף, הטיפול בראסילז הוביל לירידה של 60% ברמת ה-PRA בהשוואה לרמה הבסיסית בתחילת המחקר, וזאת לעומת עלייה  של 99% במטופלי האירבסרטן.

לשתי התרופות היה אפקט דומה על פרופיל הסוכר והליפידים ועל מגוון ביומרקרים של דלקת וסיכון קרדיווסקולרי. שתי התרופות נסבלו היטב.

החוקרים מסכמים כי תוצאות אלה מצביעות על כך שראסילז 300 מ”ג עשוי להציע תועלת טיפולית עדיפה על זו של אירבסרטן במסגרת הטיפול ביתר לחץ דם של מטופלים עם סינדרום מטבולי.

J Hum Hypertens. 2010 Apr 8

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה