התועלת של Decitabine בטיפול במבוגרים עם AML (מתוך Proc Natl Acad Sci USA)

ממחקר חדש עולה כי טיפול מונותרפי ב- Decitabine נמצא יעיל כנגד AML (Acute Myeloid Leukemia) בחולים מבוגרים, לצד רעילות נמוכה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Decitabine אושר בארה”ב לטיפול בתסמונות מיאלודיספלסטיות.

במאמרם מתארים החוקרים פרוטוקול קודם שלא-נבדק והתבסס על טיפול מונותרפי ב- Decitabine במינון נמוך (20 מ”ג למ”ר, במתן תוך-ורידי במהלך שעה אחת), שהחל עם 10 ימי טיפול בכל מחזור, ולאחר מכן התאמת הטיפול לשיפור הסבילות והתגובה.

המחקר בשלב II כלל 53 חולים, בגילאי 60-85 שנים, עם AML לא-מטופל, שלא-הסכימו או לא-יכלו לעמוד בטיפול כימותרפי אינטנסיבי. חציון מספר המחזורים לכל מטופל עמד על 4.

ב-25 חולים (47%) תועדה תגובה מלאה ובתשעה נוספים תועדה תגובה מלאה לא-שלמה, עם שיעורי תגובה כוללים של 64%. שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 68% בחולים מתחת לחציון גיל של 74 שנים, ועל 61% בחולים בגילאי 74 שנים ומעלה.

חציון מספר מחזורי הטיפול טרם השגת תגובה מלאה עמד על 3.

החוקרים כותבים כי חולים שהגיבו לטיפול קיבלו לרוב 1-2 מחזורים של Decitabine למשך 10 ימים טרם השגת תגובה מלאה לא-שלמה (ללא מחלה אך ללא החלמה מלאה של ספירת הדם), לעיתים קרובות עם החלמה מהירה של ספירת הטסיות, עם המשך נויטרופניה. לאחר 1-2 מחזורים נוספים מקוצרים (4-5 ימי טיפול בכל מחזור), תועדה גם תגובת נויטרופילית, עם תגובה מלאה לטיפול.

תגובה תועדה בכל קבוצות הגיל, בחולים עם ספירת תאי דם לבנים גבוהה ונמוכה, בחולים עם AML חדש או משני ובכל הדפוסים הציטו גנטיים.

חציון ההישרדות הכולל עמד על 55 שבועות, וחציון ההישרדות ללא-מחלה בחולים עם תגובה מלאה לטיפול עמד על 46 שבועות.

שמונה חולים מתו תוך 8 שבועות מהתחלת הטיפול, בכל המקרים הסיבה לתמותה הייתה זיהום ושבעה אובחנו עם לויקמיה פעילה בעת התמותה.

כאשר החוקרים פרסמו את מאמרם, 11 חולים עדיין נטלו Decitabine, 10 כטיפול אחזקה וחולה אחד ללא תגובה לאחר שני מחזורי טיפול.

זיהום וחום נויטרוני היו נפוצים בשני המחזורים הראשונים לטיפול, אך סיבוכי זיהומים היו נדירים לאחר הפוגה מלאה.

החוקרים גילו כי בחולים שהגיבו ל- Decitabine תועדו לפני הטיפול רמות גבוהות יותר של miR-29b , עם נטייה לרמות נמוכות יותר של DNMT3a (המטרה של miR-29b) לפני טיפול, בהשוואה לחולים שלא הגיבו לטיפול.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Proc Natl Acad Sci USA 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה